"תנו למאיר להשתתף בברית של בנו"

כשלושים בני משפחתו של העצור המנהלי מאיר אטינגר הפגינו אמש (מוצאי שבת) בגשר המיתרים בכניסה לעיר ירושלים במחאה על מעצרו המנהלי ובקריאה לאפשר לו להשתתף בברית של בנו הבכור אשר צפויה להתקיים ביום שני.

בני המשפחה נשאו במקום כרזות "שחררו את מאיר", "מעצר מנהלי לא ליהודים" ו- "תנו למאיר להשתתף בברית של בנו".

"הפגנו הערב בדרישה שיינתן למאיר אחי להשתתף בברית מילה של בנו הבכור, גם לאחי יש זכויות. אחי מוחזק כבר כשמונה חודשים במעצר ובבידוד ללא משפט ורק על דעותיו בלבד, יש לשים למעצר הזה סוף", אמר במקום אחיו יחזקאל אטינגר.

בתוך כך, היום בשעה 10:00 צפויי בימ"ש המחוזי בבאר שבע לדון בעתירה אשר הגיש אטינגר בעניין באמצעות עו"ד סימה כוכב מטעם ארגון חוננו.

נזכיר כי אטינגר נעצר לפני מעל ל-7 חודשים בצו מעצר מנהלי אשר נחתם כנגדו ע"י שר הביטחון משה בוגי יעלון. אטינגר שוהה בכלא אשל בתנאי הפרדה ובידוד מחמירים ונאסר עליו לשוחח בטלפון למעט עם חלק מבני משפחתו הקרובים.

העיתונאי חיים לוינסון מהעיתון "הארץ" כתב בעמוד הפייסבוק האישי שלו "עצור מינהלי, על פי חוק, אמור להיות כלוא בתנאים הטובים ביותר שיש לשב"ס להציע. הרעיון הוא שגם כך הליך המעצר הזה הוא עקום, אז מנסים למזער כמה שאפשר את הנזק.

מחרתיים יש ברית לבנו של העצור המינהלי, מאיר אטינגר. השב"ס מסרב לשחרר אותו אפילו לכמה שעות לברית. לא מבין את דפיקת הראש בקיר. מה כבר יקרה, בכמה שעות של הברית? יקים מחתרת שתפוצץ את הר הבית. גם ככה במדינה מתוקנת הוא לא אמור להיות בכלא, אז לפחות שיתנו לו לצאת לברית".