התלמידות הזוכות בגביע ע"ש המחבלת
התלמידות הזוכות בגביע ע"ש המחבלתצילום: צילום מסך. 'מבט לתקשורת הפלשתינית'

בית ספר של הרשות הפלשתינית אירח לפני מספר ימים משחק כדורסל שנקרא על שם המחבלת דלאל מוגרבי, הארכי מחבלת שהובילה את פיגוע הטרור הקטלני ביותר בתולדות ישראל, בו נרצחו 37 בני אדם, בהם 12 ילדים.

במשחק, עליו מדווח מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית', הוענק גם "גביע דלאל מוגרבי". ב'מבט' מציינים כי בית הספר בו התקיים המשחק כפוף למשרד החינוך של הרש"פ, והוא רשום באתר האינטרנט של מנהלת החינוך של הרש"פ ברמאללה-אלבירה. המשחק המאדיר את הטרור נערך "תחת חסות" ראש מנהלת החינוך הזו, בסאם עריקאת.

אנשי 'מבט' מתרגמים את הדיווח אודות המסחק כפי שהובא בעיתון 'אל קודס' תחת הכותרת "לכבוד יום האישה הפלשתינית - בית הספר "האחיות רוזרי" זכה בגביע השהידה דלאל מוגרבי לאחר שגבר על בית הספר "אל-אוואיל" במשחק כדורסל בחסות אגודת אל-ראזי לתרבות וחברה".

בדיווח עצמו נכתב: "בית הספר 'האחיות רוזרי' מירושלים ניצח את בית הספר 'אל-אוואיל' ברמאללה, במשחק כדורסל שנערך ביניהם במגרשי בית הספר אל-אוואיל. בית הספר האחיות רוזרי זכה בצדק בגביע השהידה דלאל מוגרבי, ביום השנה למותה כשהידה, שחל ביום האישה הפלשתינית, ה-11 במרץ. מחלקת הפעילויות החינוכיות באגודת אל-ראזי לתרבות וחברה ארגנה את המשחק הזה בשיתוף עם אגודת נשים למען חיים ושוויון. המשחק נערך בחסות ראש מנהלת החינוך ברמאללה, באסם עריקאת, ובנוכחות יו"ר אגודת אלראזי, ג'מיל אל-דוויכ, מנהלת האגודה כפאיה חמודא, מנהלת ביה"ס 'אל-אוואיל' פתנה עאבד, ראש אגף החינוך הציבורי במנהלת החינוך ברמאללה, איבראהים אל-ח'טיב, ומנהלת אגודת נשים למען חיים ושוויון בירושלים, זהור אבו מיאלה... בתום המשחק, ועדת ההוקרה העניקה את גביע השהידה דלאל אל-מוגרבי ומדליות זהב לבית הספר האחיות רוזרי, ומגן הוקרה ומדליות כסף לבית הספר אל-אוואיל".

ב'מבט' מזכירים ומדגישים כי דמותה של דלאל אל מוגרבי זוכה להאדרה חוזרת במערכת החינוך הפלשתיחנית. המכון דיווח באחרונה כי ג'יבריל רג'וב, המכהן כמזכיר הוועד המרכזי של פת"ח וראש הוועד האולימפי של הרש"פ, נתן את חסותו לאליפות טניס שולחן שנקראה ע"ש דלאל מוגרבי.