גן ילדים
גן ילדיםצילום: Thinkstock

הארגונים החברתיים המפעילים את מעונות היום הודיעו כי הרישום למעונות לשנת תשע"ז לא יפתח הבוקר (ראשון) כמתוכנן.

במפגש חירום של הארגונים החברתיים המפעילים מעונות יום לגיל הרך: ויצו, נעמת, אמונה, נאות מרגלית ונשי חירות, הודיעו ראשי הארגונים כי לא ייפתחו כמתוכנן את הרישום לשנת הלימודים תשע"ז.

הארגונים מסרו כי הם חוששים מקריסה קרובה של הענף, בשל התנהלותו הבלתי מקצועית של משרד הכלכלה, אשר אינו נותן מענה למחסור העצום במקומות לילדים במעונות ומייצר מצוקה בלתי נסבלת בגיוס ובשימור עובדות.

לדברי הארגונים, על אף ההתראות שניתנו בעבר, העניין לא טופל והמצב מחמיר.

הארגונים דורשים ממשרד הכלכלה ומהממשלה נקיטת צעדי חירום לפתרון מצוקת כוח האדם ושיפור התקינה במעונות.

עוד דורשים הגדלת מספר הילדים במעונות, בכדי לתת מענה מידי וזמני למצוקת המחסור במסגרות לגיל הרך.

בנוסף הארגונים דורשים הסרת חסמים ביורוקרטיים לפתיחת כיתות ומעונות נוספים, והגדלת התקציב להפעלת המעונות, בצורה ראויה לטובת הילדים.

החברה למתנ"סים הארצית הודיעה כי למרות ההשבתה של הארגונים החברתיים החברה תפתח היום את הרישום כמתוכנן על מנת למנוע עוגמת נפש מההורים. כך גם במועצה המקומית בית אל.

במועצה האזורית מטה בנימין מצטרפים למאבק של הארגונים החברתיים והודיעו כי לא יפתחו את הרישום עד להודעה חדשה.

הקואליציה לחינוך מלידה, המאגדת את מפעילי המעונות, הצוותים החינוכיים, פורום ועדי ההורים הישוביים והסגל האקדמי במכללת "בית ברל" ומכללת "אפרתה" מביעים תמיכה בהחלטה ש"נובעת מרגשי האחריות לעשרות אלפי הילדים השוהים במסגרותיהם ובשל החשש מקריסת הענף, מפאת הקשיים הרבים בהפעלתם. אנו חברי הקואליציה מחזקים את ידיכם, שותפים למאבקכם ומצדיעים לכם על החלטתכם".