נחי אייל
נחי אייליובל מורגנשטרן

הפורום המשפטי למען ישראל שיגר מכתב לשרת המשפטים איילת שקד, היועמ"ש אביחי מנדלבליט וראש נציבות הביקורת על התביעה השופטת בדימוס הילה גרסטל.

במכתב מציע נחי אייל, מנכ״ל הפורום המשפטי ,לייצג את המדינה ללא תמורה בעתירה שהגיש ארגון הפרקליטים כנגד פרסום דו"ח נציבות הביקורת על הפרקליטות,  והעובדה כי אינם יכולים לייצג את עמדת המדינה בעתירה כנגדם.

במכתב ששלח אייל נכתב כי קבלת העתירה של הפרקליטים כנגד פרסום דו"ח הביקורת בפרשת פורמן תפגע קשות בעקרון השקיפות וכללי המנהל התקין.

"במקרים רגילים, הפרקליטות הייתה מייצגת את המדינה בעתירה כזאת, אולם עתירת הפרקליטים לבג"ץ יוצרת בעיה מובנית, לפיה המדינה לא יכולה לייצג את עצמה כנגד עתירתה שלה", מציין אייל ומוסיף, "בשל כך, הפורום המשפטי מציע את שירותיו לייצוג המדינה בעתירה זו בתשובה לעתירת הפרקליטים למען האינטרס הציבורי. כל זאת ללא קבלת תמורה, ועל מנת לחסוך לקופה הציבורית את העלויות המשפטיות הגבוהות, מתוך הרצון בשמירה על מנגנון הביקורת, הגברת השקיפות במערכת, והחזרת אמון הציבור".

נציין כי הפורום המשפטי הוא עמותה ללא מטרת רווח אשר מונה למעלה מ- 400 עורכי דין המוכנים לתת מזמנם ומניסיונם למען שיפור איכות השלטון במדינת ישראל, בין מטרותיו השונות הפורום פועל רבות למען עקרון השקיפות במדינת ישראל.

במהלך השנים הפורום המשפטי פעל רבות להקמת גוף ביקורת על הפרקליטות, בעזרת ניסוח הצעות חוק, ליווי הליכי ההקמה ועוד. בפורום המשפטי מדגישים כי בכדי שמערך התביעה במדינה יוכל להתקיים באופן תקין, נדרש גוף חיצוני אשר מטרתו לבקר את מערך התביעה, באופן אובייקטיבי, להצביע על בעיות במערכת ולהביא לתיקונן.