האצטדיון בנתניה. החל מהעונה הבאה אצטדיונה הביתי של האלופה
האצטדיון בנתניה. החל מהעונה הבאה אצטדיונה הביתי של האלופהצילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי ת"א

אוהדי מכבי ת"א? החל מהעונה הבאה משחקי הבית של האלופה יתקיימו הרחק מת"א, באצטדיון החדש שבנתניה. 

אחרי שבועות ארוכים בהם התלבטו ראשי האלופה היכן לשחק בעונה הבאה, אז יחלו שיפוצים נרחבים באצטדיונם הביתי, אצטדיון בלומפילד שביפו, הגיעו היום (ראשון) ראשי הצהובים להחלטה כשבשלוש השנים הקרובות אלה יקיימו את משחקיהם הביתיים באצטדיון החדש שבנתניה. 

ההתבלטות של ראשי האלופה סביב האצטדיון בו יארחו את משחקיהם הביתי נע בין אצטדיון המושבה שבפתח תקווה, הקרוב לעיר העברית הראשונה, לבין האצטדיון החדש שבנתניה המרוחק. לבסוף בחרו ראשי האלופה באצטדיון המרוחק בשל שלל סיבות ובראשן - המניע הכלכלי. 

בנוסף לעובדת היותו של האצטדיון בנתניה מכיל מספר רב יותר של מקומות ישיבה כבר עכשיו לעומת זה של פתח תקווה, 14,000 לעומת 11,000, ראשי הצהובים הגיעו להבנות עם ראשי האצטדיון בעלות נמוכה בהרבה מזו שדרשו בפתח תקווה, מה שהיווה גם כן שיקול חשוב בהחלטה. 

במכבי לא שוללים כי בנוסף ל-14,000 מקומות הישיבה שכבר קיימים באצטדיון שבנתניה, יתווספו יציעים יבילים נוספים שישרתו את אלפי האוהדים התל אביבים שיגיעו למשחקי האלופה, אך כרגע הדברים עוד לא הוכרעו. 

מהמועדון הצהוב נמסר כי "המועדון בחר בנתניה מתוך האופציות שנלקחו בחשבון שכן, האיצטדיון אשר מכיל 14,000 מקומות ישיבה, אמור להתאים לדרישות ולצרכים העכשוויים של מכבי ת"א".

לדברי המועדון, "האיצטדיון בפתח תקווה גם הוא נשקל כאופציה אך גם בגלל עלויות גבוהות של בניית יציעים זמניים ופרק זמן של 10 חודשי בנייה, אופציה זו נפלה בגלל חוסר ישימות".

באשר לשאלת הוספת יציעים נוספים לרווחת אוהדי האלופה אמרו במכבי כי "המועדון ועיריית נתניה בוחנים את האפשרות להרחיב את תכולת האיצטדיון באמצעות בניית יציע נוסף על מנת לאכלס אהדים נוספים".

לגבי דרכי הגעה והנגשת האצטדיון החדש בנתניה לעשרות אלפי האוהדים התל אביבים אמרו במועדון כי "עיריית נתניה התחייבה לפעול לשיפור התנועה ודרכי הגישה לאיצטדיון וממנו לפני ואחרי המשחקים.
תחנת רכבת חדשה האמורה להיפתח בספטמבר באזור התעשייה 'ספיר', מרחק כ-10 דקות הליכה מהאיצטדיון וזו תקל על הגישה לאיצטדיון כמו כן המועדון והעירייה יבחנו אפשרות של הקמת מערך היסעים מתחנת הרכבת לאצטדיון ובחזרה".

מרטין ביין, מנכ"ל הקבוצה התל אביבית הצהובה אמר לאחר הסיכום על המעבר כי "בחרנו בנתניה כביתנו החדש לאחר שערכנו בדיקות פנימיות ובדיקות נוספות עם האוהדים בנושא המעבר. בנתניה ובעירייה המקומית קיבלנו עזרה ותמיכה מיקצועית ואנו כבר מצפים לעבודה המשותפת איתם".

כעת יצטרכו גם שתי הקבוצות הנוספות של תל אביב, הפועל ובני יהודה, לבחור היכן יקיימו את משחקיהן הביתיים החל מהעונה הבאה.