מייקל אורן
מייקל אורןצילום: מרים אלסטר, פלאד 90

ח"כ מייקל אורן (כולנו), לשעבר שגריר ישראל בארצות הברית, מותח הערב (ראשון) ביקורת על הודעת הממשל האמריקני - לפיה וושינגטון מודאגת מהריסת בתי פלסטינים במזרח ירושלים וביהודה ושומרון.

"מחלקת המדינה האמריקנית מבקרת את המהלכים הישראלים ביהודה ושומרון שמהווה לדידה 'צעדים חד צדדים' העלולים לפגוע במשא ומתן עם הפלסטינים אך מאידך איננה מגנה צעדים פלסטינים חד צדדים כמו בנייה בלתי חוקית והשתלטות על שטחים", אומר אורן לערוץ 7.

לדבריו, "מדיניות זו של איפה ואיפה מחלישה את תחושת הביטחון הנדרשת על ידי הישראלים מצד אחד -  ומצד שני מחלישה את הכדאיות של הפלסטינים לחזור לשולחן המשא ומתן".

אורן מוסיף כי "הודעת מחלקת המדינה מהווה עוד סממן של שחיקה ביחסינו עם הממשל האמריקני, שבאה לידי ביטוי לאחרונה עם ביטול נסיעתו של ראש הממשלה לוועידת אייפא"ק השנתית". 

"אך בעוד שאני תומך בהכרזתו של ראש הממשלה לא להשתתף בוועדה ובכך להימנע מליצור רושם של התערבות ישראלית בלתי הולמת בבחירות האמריקאיות - אני גם מפציר בממשלת ישראל להקדיש מאמצים ומשאבים לחיזוק התמיכה בישראל בקרב שתי המפלגות", מבהיר ח"כ אורן במסר חשוב למערכת הפוליטית להתנהלות הרצויה בתקופת הבחירות בארה"ב.