תיעוד: הרס בתי המחבלים הלילה

בהתאם להנחיית הדרג המדיני, הרסו הלילה לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל, כוחות צה"ל והמנהל האזרחי את ביתם של המחבלים אחמד נאג'ח אסמאעיל נצאר, מוחמד אחמד מוחמד כמיל ואחמד נאג׳ח עבד אללטיף אבו אלרוב שבקטביה.

מדובר במחבלים אשר רצחו את לוחמת משמר הגבול, רש"ט הדר כהן הי"ד, ופצעו באורח בינוני עד קשה את סמ"ש רווית מור בפיגוע רצחני בשער שכם בירושלים. 

האירוע התרחש ב-3 בפברואר בשעות הערב, אז הבחין צוות של לוחמי משמר הגבול, שהיה מורכב ממפקד הכח בליווי שתי הלוחמות, הדר כהן ורווית מור שנמצאו בעיצומו של תהליך ההכשרה, בשני צעירים בשער שכם שעוררו את חשדם. הצוות ניגש אל החשודים על מנת לבדוק אותם, כשלפתע שלפו החשודים נשק אוטומטי וסכינים והחלו לבצע ירי ולדקור את הלוחמות. מפקד הכח, יחד עם כח נוסף שהיה במקום, ביצעו ירי ונטרלו את המחבלים. מותם של שלושת המחבלים נקבע במקום.

בתחקור הזירה עלה כי המחבלים נשאו על גופם גם מספר מטעני צינור ותכננו לבצע במקום פיגוע גדול בהרבה, פיגוע שנמנע לבסוף בזכות החתירה למגע והתגובה המקצועית של הלוחמים.

בפיגוע, נפצעה רש"ט הדר כהן באורח אנוש, יחד עם סמ"ש רווית מור שנפצעה באורח בינוני עד קשה, והשתיים הובהלו לבית החולים הדסה הר הצופים תוך שנעשים בהדר נסיונות החייאה עד שלאחר מאמצים רבים נאלצו לקבוע את מותה. 

במותה הותירה אחריה הדר הורים, אחות ואח. 

אביה של הדר, עופר כהן, אמר הבוקר, "אנחנו נמשיך בדרכה של הדר, אין לי צל של ספק שננצח את הטרור, את הדר שלנו זה כבר לא יחזיר אך עם כל הכאב והקושי, הלילה זוהי סגירת מעגל גם עבורנו". 

מפקד הפלוגה שהוביל את הכוחות בביצוע ההריסה ציין "הריסת בתיהם של המחבלים אמש, מהווה מסר ברור לכל פעילי הטרור ומשלחיהם, שכוחות הביטחון יגיעו וימצו את הדין עם כל פעיל טרור".