הפגישה המשותפת. הבוקר
הפגישה המשותפת. הבוקרצילום: דוברות הכנסת

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב פול ראיין מבקר הבוקר (שני) בכנסת כאורחו של יושב ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין והשניים מקיימים פגישת עבודה.

אדלשטיין אמר לאורח, "אנחנו יודעים שיש לנו ידידי אמת בארה"ב, בקונגרס ובבית הלבן. אני מעריך מאד את נוכחותך כאן יחד עם פמליה של חברי קונגרס נוספים".

אדלשטיין הוסיף, "ב'שכונה שלנו' ידידות אמת אינה רק דבר חשוב, אלא צריך לומר שהמחויבות של ארצות הברית לעמוד לצידה של ישראל גם בנושאים רגישים, אל מול איומי טרור, דאע"ש ואיראן – היא הערבות לקיומה של ישראל".

פול ראיין, יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב הודה על קבלת הפנים הלבבית בכנסת והשיב, "נכנסתי לתפקיד לפני זמן לא רב ופגישת העבודה הראשונה שלי הייתה עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. גם המסע הזה שלי לישראל, הוא הראשון שלי בתפקיד. זה לא נעשה במקרה. רציתי לבוא לישראל תחילה, כדי להדגיש עד כמה מחויבותה של ארצות הברית לישראל והידידות הכה אמיצה עם ישראל- היא חשובה לנו. אל מול איומים שמשותפים של דאע"ש והאיום האיראני – הידידות הזו חשובה עוד יותר מבעבר".

"אני וחבריי בקונגרס עובדים ונלחמים במרץ בכול גילוי של BDS  או חרם על ישראל. נעבוד שכם אל שכם אתכם אל מול האיומים. זו הסיבה שבאתי לכאן וזו הנקודה שרציתי להדגיש", הוסיף ראיין.

פול ראיין התקבל בכנסת על ידי יושב ראש הכנסת אדלשטיין מלווה במנכ"ל הכנסת רונן פלוט ומזכירת הכנסת ירדנה מלר הורביץ. אחרי שחלף על פני משמר הכבוד, חתם האורח כנהוג בספר האורחים של הכנסת בטרקלין שאגאל ולאחר מכן החלה פגישת העבודה בלשכתו של יו"ר הכנסת אדלשטיין.