עו"ד עטרי לקראת הדיון. היום
עו"ד עטרי לקראת הדיון. היוםצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית המשפט העליון דוחה בצהרים (שני) את בקשתו של מאיר אטינגר לצאת ולהשתתף בברית המילה של בנו בכורו.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם פרקליטו, עורך הדין אריאל עטרי, שקובע כי ההחלטה מקוממת לא רק אותו, "כל בר דעת אמור להתקומם".

בהתייחסו לטיעונים שעלו במהלך הדיון מציין עו"ד עטרי כי השב"ס בחר לנקוט בטיעון מקומם במיוחד כאשר טען שלא יוכל להתארגן היום לברית מילה מחוץ לכותלי הכלא. "זה מקומם כי שב"ס ידע על הברית כבר לפני שמונה ימים. פנינו בבקשה מיד עם הלידה, ושב"ס יכול היה להתארגן ויכול היה לצפות שיתכן ובית המשפט יקבל את הבקשה".

לטעמו העובדה ששב"ס מסוגל לטעון שאינו יכול להיערך בהתראה קצרה כל כך למרות הבקשה המוקדמת מעידה על כך שבשב"ס יש מי שסבור שבית המשפט מונח בכיסו, כלשונו של עטרי, או שבוחרים שם לצפצף על בית המשפט או לזלזל בזכויות אדם.

טיעון נוסף שהועלה על ידי שב"ס הוא טיעון המסוכנות שגם אותו דוחה עו"ד עטרי. טיעון זה מתייחס לחשש שמא במהלך הברית יהיו אנשי ימין שיפגינו במקום כלשהו. לדבריו מדובר בטענה מטרידה, כדבריו, שכן היא מתייגת את אנשי הימין כעבריינים בשל אותו חשש מהפגנה. "זה לא מחזיק מים", הוא אומר.

בהמשך השיחה הקצרה עמו נשאל עו"ד עטרי אם היו תקדימים של עצורים במצבו של אטינגר ששוחררו לאירועים משפחתיים והוא משיב בחיוב ומזכיר את ברוך מרזל כדוגמא ואף את סבו של מאיר אטינגר, הרב מאיר כהנא ש"היה במעצר מינהלי ונולד לו נכד והותר לו לצאת לברית".

עוד מוסיף עטרי ומציין כי גם מורשעים עצורים וחשודים במעשים פליליים שוחררו לאירועים משפחתיים כברית מילה, בר מצווה וזבד הבת, כפי שמעידות דוגמאות לרוב. נראה לתפיסתו שדין אחד לאטינגר ודין אחר לשאר העצורים והאסירים.