זוהיר בהלול
זוהיר בהלולצילום: אמיר לוי, פלאש 90

פרשת החייל היורה. חבר הכנסת זוהיר בהלול (המחנה הציוני) התקשה היום (שני) לכנות "מחבל" את המחבל הערבי שביצע פיגוע דקירה בחברון לאחריו נורה על ידי החייל מחטיבת כפיר.

בראיון לרדיו דרום אמר בהלול כי "הכדורים של החייל הם אלה שגדעו את חייו של הפלסטיני. אני עם הטרמינולוגיה לא רוצה יותר מדי להתעסק. אני חושב שכל איש שמפגע בחייהם של חפים מפשע הוא כמובן מפגע שאמור לקבל את העונש החמור ביותר, והדברים האלה ודאי צריכים להיאמר ללא שום היסוס.

"הוא (הפלסטיני) ראוי לעונש החמור ביותר, אבל בשביל זה יש אינסטנציה ויש ערכאות משפטיות במדינת ישאל. אני לא רוצה להיכנס לעניין הזה. אני קורא להם מפגעים פלסטינים", אמר בהלול.

עוד הוסיף ח"כ בהלול כשנשאל על ההשוואה בין המחבלים הפלסטינים לבין אנשי דעא"ש וחיזבאללה: "לא, בוודאי ששם זה משהו שונה מכיוון שהם רוצים לפגוע בציוויליזציה, אין להם שום הילה לפגוע. לא באנשים ולא בחפים מפשע. שם זה מאבק של הוצאת האנושות מהציוויליזציה.

"פה מדובר ביחסי כובש ונכבש. פה יש בעיה של התנחלויות שקמו על אדמות של פלסטינים. ויש תקווה וכמיהה של הפלסטינים להקים את מדינתם אז בוודאי שהסיפור כאן הוא שונה. אני מבין את המאבק לחירות ועצמאות, ודאי שאני מבין אותו".

לאחר מכן, תקף ח"כ בצלאל סמוטריץ' את בהלול: "זה פשוט דבר הזוי, זה מקומם. אני לא מבין איך יכול להיות שחבר כנסת במדינת ישראל לא מסוגל את הדבר הכל כך פשוט הזה, לקרוא להם מחבלים. להוקיע אותם, לגנות אותם, זה פשוט בלתי נסבל.

"החברה הישראלית צריכה להוקיע את ההתנהלות הזאת מכל וכל. אני הופתעתי מאוד שהוא לא מוכן לגנות, הוא אפילו גילה הבנה כאן בשידור חי, עכשיו, לפיגועי הטרור האלה שרוצחים ללא הבחנה אנשים חפים מפשע", אמר סמוטריץ'. ​