המחנה הנעלם

משרד הביטחון ממשיך בפרויקט הלאומי הנרחב לפינוי מחנה צריפין, בימים אלה החל אגף ההנדסה והבינוי בפינוי היסטורי של בה"ד 6, בסיס הכשרה וההדרכה המרכזי של חיל הלוגיסטיקה, כ-40 שנים לאחר שהוקם.

לאחר שהושלמו עבודות התכנון וההכנות הלוגיסטיות, החלו טרקטורים של משרד הביטחון וקבלנים אזרחיים בעבודות לפירוק והריסת המבנים, שבהם הוכשרו כל הנהגים, הטבחים ומש"קי האפסנאות של צה"ל במשך עשרות שנים.

בה"ד 6, שהועתק לאחרונה לקריית ההדרכה של צה"ל בדרום, מתפרס על פני כ-190 דונמים וכ-30,000 מ"ר של מבנים צבאיים שיפונו במהלך החודשים הקרובים כחלק מהפרויקט לפינוי מחנה צריפין.

עם השלמת פינוי 250 הדונמים הראשונים, משרד הביטחון התיר לראשונה למצלמת רחפן לתעד מהאוויר את הפינוי הנרחב של הבסיס, שעל שטחיו יוקמו בשנים הקרובות כ-4,000 יחידות דיור.

מנהל מחוז הדרום באגף ההנדסה והבינוי, מרק רסקין, אמר כי "תמונת מחנה צריפין המתפנה מהאוויר ממחישה בצורה הברורה ביותר את הפרויקט ההיסטורי לפינוי מחנה צריפין והעתקתו לקריית ההדרכה בנגב.

''בחודשים הקרובים נשלים את הריסתם של אלפי מבנים, שמתפרסים על 60 אלף מ"ר בנוי, ונשיב כ-427 דונמים, שיאפשרו את קידום התכנית האזרחית להקמת אלפי יחידות דיור בשטח המחנה שיפונה", הוסיף רסקין.