עודד רביבי ודוידי פרל. מאחדים כוחות
עודד רביבי ודוידי פרל. מאחדים כוחותצילום: באדיבות מועצות אפרת - גוש עציון

קרוב ל-5,300 משתתפים כבר הבטיחו את מקומם באירוע הספורט הגבוה ביותר בישראל שיתקיים ביום שישי הקרוב בין אפרת לגוש עציון. 

האירוע הייחודי שיוזנק ביום שישי הקרוב בשעה 6:30 בבוקר, יהיה לאירוע הספורט הגדול ביותר בתולדות יהודה ושומרון, אבל גם זה לא החלק הייחודי בו. 

גולת הכותרת של האליפות המיוחדת הינה העובדה כי לראשונה בהיסטוריה שתי המועצות המקומיות הסמוכות אחת לשניה, אפרת וגוש עציון, מתאחדות לאירוע אחד. 

האירוע הספורטיבי יכלול מספר מקצים של ריצה וכושר שיעברו בין נופיה הקסומים ועצרי הנשימה של גוש עציון, אתרים מיוחדים בהווה ובעבר.

הבולט מבין המקצים יהיה מקצה חצי המרתון (21.1 ק"מ) כשבנוסף אליו יוזנקו גם מקצי 10 ק"מ, 5 ק"מ, מקצה אקוותלון הכולל שחייה וריצה ומקצה משפחות באורך של 2 ק"מ שיוקדש כולו למען ילדי שלוה - ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

במקצה המשפחות אשר כאמור יוקדש למען ילדי שלוה, צפויים לרוץ יחד עם ילדי הארגון גם בני משפחותיהם והנהלת הארגון וכן שני ראשי המועצה דוידי פרל מגוש עציון ועודד רביבי מאפרת.

במקצה חצי המרתון ירוצו גם מאות חיילים מיחידות שונות הפרוסות ברחבי שתי המועצות, המגנות ושומרות על חיי התושבים במהלך החודשים האחרונים. 

"בדרך האבות בה צעדו אבותינו לפני אלפי שנים אנחנו ממשיכים לצעוד ולרוץ", אמר דוידי פרל, ראש מועצת גוש עציון. "המעבר על פני המקווה העתיק והמבט אל חורבות ביתר תוך כדי ריצה מזכירים לנו את התקופות הקשות שעם ישראל עבר בהרים אלו, עבר ויכל להם. אנחנו ממשיכים לרוץ יחד תושבי גוש עציון ומזמינים את כל תושבי ישראל להיות שותפים לריצה ולניצחון".

גם עודד רביבי ראש מועצת אפרת הזמין את כולם להגיע ולהשתתף בחגיגה הספורטיבית באיזור כשאמר, "על הגבעות של אפרת וגוש עציון לא רק נכתבה ההיסטוריה שלנו, אלא אנו ממשיכים לכתוב אותה כעת".

על ההחלטה לשלב כוחות ולהתאחד יחד עם המועצה השכנה סיפר רביבי, כי "בשנים האחרונות קיימה המועצה את מרוץ אפרת. השנה החלטנו לשלב כוחות ולהציע לתושבים ולאורחים שלנו את 'חצי מרתון אפרת – גוש עציון'. הספורט תמיד ידע לגשר ולטשטש את ההבדלים ואין לי ספק שהריצה המשותפת באוויר פסגות תעזור לנו לגשר על הפערים. אני קורא לכולם, ימין ושמאל, להגיע לחגיגת ספורט לכל המשפחה".