דיון בוועדת המשנה לענייני יו"ש

ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון דנה הבוקר (רביעי) על אכיפת הבניה הבלתי חוקית הפלסטינית בשטח C. בדיון השתתף מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב (פולי) מרדכי.

״מדיוני הוועדה יוצאים חלקיקי ציטוטים שיוצרים מראית עין של אפליה ומדיניות מקלה כלפי הפלסטינים, שגורמת לפגיעה בלובשי מדים ועובדי ציבור", אמר מרדכי.

לטענתו, קיימת אכיפה מחמירה יותר כלפי הפלסטינים ביהודה ושומרון. ''יתרה מכך, מרבית האכיפה כלפי פלסטינים מתבצעת על אדמות פרטיות פלסטיניות״.

"להגיד שיש מגמת אכיפה כלפי היהודים ולא כללי פלסטינים היא משוללת מהיסוד", הדגיש מתאם הפעולות. ''האכיפה לא רק שוויונית היא הרבה יותר מחמירה כלפי הפלסטינים עובדתית. הסיבה שאנחנו לא מציגים את הנתונים היא בגלל מדיניות בינלאומית".

במהלך הדיון הציגו נציגי פורום עוטף ירושלים הוכחות לכך שהאיחוד האירופי עושה שימוש בקבלנים פרטיים ורכבים שאינם מזוהים כרכב דיפלומטי על מנת להכניס ציוד בניה לשטח C. לנוכחים הוצגו מספר מקרים בהם נתפסו רכבים ומשאיות מלאות שפרקו ציוד בשטח ללא זיהוי כאשר ברשותם נמצאים לוחיות רישוי של האיחוד האירופי המשמשות על מנת לעבור במחסומים ללא בידוק, אשר מוסרות לאחר מכן במטרה להתנייד במרחב ללא זיהוי.

יניב אהרוני, רכז הקרקעות של פורום עוטף ירושלים, אמר ״אין שום סימון וזיהוי של הרכבים. קשה לראות מי פורק והיכן פורק. אנחנו מצליחים לתפוס מעט מהפעילות הזאת בזכות עירנות שלנו אבל זה טיפה בים של הציוד שנכנס לשטח בצורה הזאת. זוהי בעיה שצריך לתת עליה את הדעת ולמצוא לה פיתרון״.