השרה שקד באירוע ההוקרה לארגון 'באורו נלך'
השרה שקד באירוע ההוקרה לארגון 'באורו נלך'צילום: הלל לדרמן

מעל אלף משתתפים נטלו הערב (רביעי) חלק באירוע ההוקרה השנתי שקיים הערב ארגון ההתנדבות "לאורו נלך" באוניברסיטת תל אביב.

באירוע הוצגה התכנית החינוכית החדשה של הארגון, "5 צעדים של נתינה כדרך חיים", שאמורה לספק למתנדבים ולבני הנוער את הכלים הדרושים בכדי "לחיות חיים של נתינה וחסד". בנוסף הוענק אות הוקרה ליקיר הארגון פרופ' מאיר חת.

בארוע  שנערך בהנחיית העיתונאי ידידיה מאיר השתתפו ונשאו דברים שרת המשפטים איילת שקד, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, ראש החמ"ד ד"ר אברהם ליפשיץ, ח"כ ניסן סלומיאנקי, חתן פרס ישראל ויו"ר עמותת 'עלה נגב' האלוף במיל' דורון אלמוג, מנכ"ל מפעלות הציונות הדתית צבי צויבל, מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך,  סגנית מנהל מינהל החמ"ד אתי אורלב והמפקחת הארצית לחינוך חברתי בחמ"ד שושי שפיגל.

מנכ"ל 'לאורו נלך', הרב בני וורצמן, בירך באירוע את אלפי המתנדבים. "תודה לכם על מעשי חסד רבים שאתם ממלאים בהם את העולם. תודה שאתם פותחים את לבכם לאחר, שאתם קשובים לו, רואים ולא מתעלמים, שמים לב למצוקותיו, לצרכיו, קמים ועוזרים ונותנים מעצמכם ואת עצמכם".

שרת המשפטים, איילת שקד, דיברה על חשיבות ההתנדבות. "כשרת משפטים אני בדרך כלל מצטטת את מיכה הנביא שאומר 'הגיד לך אדם מה טוב ומה ה' דורש ממך, כי אם: 'עשות משפט, ואהבת חסד, והצנע לכת עם אלוהיך'. לרוב אני מצטטת את הנביא בהקשר של משפט, אבל הערב אני אתייחס דווקא ל'אהבת החסד'".

"אנו מצווים לחסד ונתינה, אבל מעבר לציווי של הקב"ה יש משהו פנימי שאומר לנו לעשות את זה ולעשות את זה לאורך זמן. הארגון הנפלא הזה נותן לכם הזדמנות לתרום ולתת, אך חשוב לי להגיד לכם שצריך לאמץ את זה כדרך חיים, תמשיכו בדרך החיים המופלאה הזו של נתינה ושל אהבת החסד", דברי השרה שקד.

פרופ' מאיר חת - שכאמור, קיבל באירוע את אות יקיר הארגון הוסיף, "בחברה הישראלית יש לצערנו הרבה מאד נזקקים לסיוע ועזרה. הציפייה שהמדינה תעשה הכל היא ציפייה שלא יכולה להתממש, לכן יש חשיבות גדולה בארגונים כמו "לאורו נלך" שמטפח את ערך ההתנדבות. כאשר אנשים מתחנכים לנתינה בתקופת בית הספר, ובסופו של דבר גם מקבלים תוך כדי, הם ימשיכו גם בחייהם לתת באותו האופן".

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, ציין כי "בכל שנה אני חוגג שני לילות סדר, אחד בתאריך שכל עם ישראל יושב וחוגג, בפסח - והשני ביום השחרור שלי. אני יושב עם כל המשפחה ועל ראשי הכיפה מהכלא שלקחתי עימי עוד מימי הכלא בברית המועצות. ערבות הדדית בשבילי זו ההרגשה שיש לנו עבר משותף אבל גם העתיד שלנו הוא משותף ולכן אנחנו יוצרים פה משהו משותף, תומכים אחד בשני ונעזרים אחד בשני. כל כך טוב לדעת שיש פה עם שהגיע מכל העולם אבל כולנו בסופו של דבר מאותו ה'שטייטל'. המטרה היא לתת לכל יהודי את ההרגשה שהיהדות שייכת לכולנו ולכולנו יש משמעות לחיים".

ראש מנהל החמ"ד, ד"ר אברהם ליפשיץ, סיכם כי "ארגון 'לאורו נלך' מוביל אותנו בדרכו של הרב נריה שתמיד חזר על המסר של לעשות חסד לאדם אחר. על ערש דווי אמר הרב נריה, 'תנו לי קדושת אהבת ישראל'- הגדולה הזו של האימרה של הרב זצ"ל מחייבת אותנו להמשיך ולעשות טוב אחד לשני".

ארגון "לאורו נלך" מחבר בין מוסדות חינוך ובני הנוער הלומדים בהם לבין אוכלוסיות חלשות הזקוקות לסיוע, טיפוח ויד תומכת - ובתוך כך, גם מסייע לנערים לגלות את יכולתם לתת ואת צימאונם לעשייה, מתוך הכרה כי נוער העסוק בנתינה משמעותית יגלה גם בעתיד אכפתיות ומעורבות בנעשה בחברה הישראלית - וייקח חלק מהותי בעיצוב דמותה וזהותה.