קצב. ארכיון
קצב. ארכיוןצילום: פלאש 90

בשירות בתי הסוהר עתידים להצמיד בימים הקרובים השגחה צמודה לנשיא המדינה לשעבר, משה קצב, בעקבות ההחלטה שלא לקצר את עונש המאסר שנגזר עליו - כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 10.

החלטה סופית בנושא תתקבל בימים הקרובים במסגרת דיון המשך לדיון שנערך בנושא לפני כמה שבועות כחלק מההיערכות להכרעת ועדת השחרורים בעניינו של קצב. במקביל תיבחן האפשרות להעבירו טיפול פסיכולוגי.

בפני הנשיא לשעבר עומדות שתי אפשרויות: פנייה לבית המשפט המחוזי בערעור על החלטת ועדת השחרורים - או להמתין חצי שנה נוספת ולהעלות את הבקשה פעם נוספת בפני הוועדה.

נזכיר כי ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר דחתה את בקשתו של קצב להשתחרר שחרור מוקדם. בהחלטת הוועדה נאמר כי התרשמה שקצב רואה בעצמו קורבן, עסוק בהאשמת גורמים חיצוניים במצבו ועדיין מתנהל בצורה כוחנית. הוא עסוק רק בצרכיו ובמחיר שהוא ומשפחתו שילמו ולא הביע חרטה או אמפתיה כלפי נפגעות העבירה. חברי הוועדה סבורים כי לא יהיה בכוחה של תכנית השיקום הפרטית למנוע המשך התנהלות לקוייה של קצב, עיסוק אובססיבי בחפותו ואולי המשך פגיעה בנפגעות העבירה. 

עורכי דינו של קצב, ציון אמיר ויהושע רזניק, הודיעו כי יערערו על החלטת הוועדה לבית המשפט המחוזי. לדבריהם, הזכות של אסיר לדבוק בחפותו היא זכות יסוד חוקתית של כל אדם והנושא יובא להכרעת בית המשפט. הם הביעו חשש שהוועדה הושפעה מהאווירה הציבורית וממה שתיארו כמסע תקשורתי נגד שחרורו המוקדם של קצב. עורך הדין אמיר ציין כי הנשיא לשעבר קיבל את ההחלטה בכאב גדול.