יעקב שוואקי
יעקב שוואקיצילום: מיכאל יאיר

בימים אלו אני נמצא בסיבוב הופעות בעולם לרגל השקת האלבום החדש שלי, 'מאמין בניסים'.

יחד עם השקת האלבום פניתי לעוקבים שלי בעמוד הפייסבוק בפרויקט מיוחד וביקשתי - "שלחו לי את הנס שלכם". בקשתי מהם לשלוח אליי ניסים אישיים שקרו להם או שינויים שעברו עליהם לטובה במהלך החיים.

אחד הסיפורים המרגשים שקיבלתי הוא מבחור מישראל, הייתי שמח לשתף אתכם:

"היי יעקב היקר"! הוא כתב, "רציתי לשתף אותך במשהו אישי שדווקא קשור אליך. זה קרה לי בדרך אל חוף הים, ביום שישי קייצי אחד בשעות הצהריים, לפני כשמונה שנים. תוך כדי נסיעה ברכב הרדיו שלי המוזיקה שלך פתחה את נשמתי, הפכה אותי לאדם טוב יותר, וקירבה אותי לאט לאט לתוך היהדות, המקורות והמסורת. זהו הנס הפרטי שלי
'נתקע' בטעות על תחנת רדיו דתית ששידרה שיר מסוים שטרם שמעתי, ולא כל כך הבנתי את המילים אבל הוא גרם לי להזיל דמעה. עצרתי את הרכב בשולי הכביש ובמשך כרבע שעה פשוט לא הצלחתי להמשיך בנהיגה".

"אחרי כמה ימים", ממשיך הבחור, "ניסיתי לברר מה היה השיר הזה ומי שר אותו, מצאתי את עצמי מסתובב בחנויות מוזיקה בעיר בני ברק עד שלבסוף הצלחתי למצוא... זה היה השיר 'רחם' מהאלבום הראשון שלך".

"המוזיקה שלך פתחה את נשמתי, הפכה אותי לאדם טוב יותר, וקירבה אותי לאט לאט לתוך היהדות, המקורות והמסורת. זהו הנס הפרטי שלי!"

אני באמת מופתע בכל פעם מחדש לקבל סיפורים על אנשים שהמוזיקה שינתה להם את החיים לטובה. ממש בזמן כתיבת שורות אלו קיבלתי מייל מהקהילה היהודית בדרום אפריקה שכתבו לי שזה האלבום
הכי טוב שהם שמעו, וזה מקרב אותם ליהדות יותר ויותר, כל שיר באלבום עושה עוד רושם וסיפורים נוספים וזה מרגש.

ההשראה שלי לשיר החדש הזה, 'מאמין בניסים', הגיעה תוך כדי ביקורים שאני עושה לעתים קרובות אצל ר' שלום רובשקין בבית הכלא בארצות הברית, מהמקום הקשה שבו הוא נמצא, ר' שלום מקרין על סובביו אמונה יוקדת בבורא יתברך, על אף הקשיים והניסיונות הנוראיים שהוא עובר.

אני מזמין אתכם, גולשי 'מגזין ערוץ 7', להאזין לשיר 'מאמין בניסים' מתוך האלבום הטרי שלי. את המילים כתבה מרים ישראלי, והלחן של איצי וולדנר.

הנאה מובטחת!

שבת שלום ומבורך!

יעקב.

---

מתוך מגזין ערוץ 7