אצל פרעה קיבלו פחות. בניין רשות המיסים
אצל פרעה קיבלו פחות. בניין רשות המיסיםצילום: פלאש 90

שלושה אנשי עסקים מוכרים מעולם ההשקעות, ביניהם סמנכ"ל בכיר לשעבר בחברת אנרגיה ותשתיות גדולה, נעצרו ושוחררו בערבות בהסכמה על ידי יחידת יהלום ברשות המסים.

השלושה חשודים בביצוע שורת עבירות מס ובהן העלמת הכנסות של מיליוני שקלים.

שניים מהחשודים – רפאל ליפא מרעננה העוסק בייעוץ הנפקות אג"חים לחברות בחו"ל, ומיכאל ססלר מסביון, העוסק בתחום השקעות הנדל"ן ולשעבר בכיר בחברה ציבורית הם בעליה הרשומים של חברה הולנדית, המחזיקה במספר חברות בנות בגרמניה המחזיקות בנכסי נדל"ן מניבים בברלין.

שניהם נעצרו בחשד כי לא דיווחו על הכנסותיהם מהחברה ההולנדית, ששוויה המוערך הוא כ-14,000,000 אירו ובנוסף, חשוד ססלר כי לא הגיש לרשות המסים דוחות שנתיים מאז שנת 2006.

חשוד שלישי בפרשה, ששמו עדיין אסור בפרסום נחשד כי הוא בעל השליטה בחברה ההולנדית ולא דיווח על כך בהצהרות ההון שלו, וגם לא על חשבון בנק בשוויץ בבעלותו ששימש, על פי החשד, למימון הקמת אשכול החברות הבנות של החברה ההולנדית. ליפא, יחד עם העצור הרביעי בפרשה, רואה חשבון ששמו גם עדיין אסור בפרסום, חשודים כי סייעו לחשוד השלישי להסתיר את קשריו לחברה הזרה.

החשוד השלישי גם עומד בפני הגשת כתב אישום בשל מעורבתו בפרשת הבנק המחתרתי בבורסה ליהלומים ונחקר בפרשיית אחרת של הברחת יהלומים מאפריקה – שנחקרו אף הן על ידי יחידת יהלום ברשות המסים.

העצורים שוחררו בהסכמת רשות המסים תמורת הפקדת מאות אלפי שקלים וחתימה על ערבויות בגובה מאות אלפי שקלים נוספים, איסור יציאתם מהארץ ל-180 יום והפקדת דרכונם במשרדי יהלום.