יוצאים למפקד? גפני
יוצאים למפקד? גפניצילום: פלאש 90

החיכוכים מול אגודת ישראל עוברים לפסים מעשיים: במהלך דיוני וועידת 'דגל התורה' הודיע יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני כי תנועת 'דגל התורה' הליטאית תצא למפקד מקיף וכדי להוכיח את כוחה מול אגודת ישראל החסידית.

"אנחנו ניכנס לגדולי ישראל ונגיד להם שזאת ההמלצה שלנו, וכמובן שנעשה מה שיראו לנו ונציג להם את הנתונים - לפני שנביא את זה לאגודת ישראל. במידה ונקבל את ההוראה הזאת ואגודת ישראל לא תשתף פעולה, אנחנו עושים את המפקד, נגיע לבחירות ונדע איפה אנחנו עומדים, כמה מצביעים יש לדגל התורה", אמר גפני.

לדבריו, הוא מתכוון לפלח את נתוני הבחירות האחרונות ולהסתמך עליהם. "אני מאוד מקווה ואנחנו קוראים להם לשתף פעולה עם הנתון הזה שהוא הנתון הנכון ביותר. אם יש אצלם מישהו שאומר שהנתון לא נכון - אני מזמין אותם לשולחן שיביא נתונים אחרים. אלו הנתונים של יהדות התורה מהבחירות הקודמות".

"ועידת דגל התורה החלה במפקד שיוצג בפני גדולי ישראל ולאחר שנקבל את הסכמתם נפנה לאגודת ישראל לשיתוף פעולה, בכל מקרה אם ההוראה של גדולי התורה תהיה תשובה חיובית - אנחנו במסלול של מפקד בתוך דגל התורה", אמר.

הוועידה הליטאית נערכת כשברקע צפים החיכוכים המתמידים בינה לעמיתתה החסידית 'אגודת ישראל', והקרבות הפנים-ליטאיים מול ה'פלג הירושלמי' בראשות הרב אוירבאך רק הולכים ומתעצמים.