נתן שרנסקי במוזיאון גוש קטיף
נתן שרנסקי במוזיאון גוש קטיףצילום: יהודית הרפז

על רקע הרחבת ושדרוג מוזיאון גוש קטיף בירושלים הגיע היום (חמישי) יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי לביקור במוזיאון, להביע הזדהות ולעקוב מקרוב אחר התפתחות בניית המוזיאון.

שרנסקי ביקר בכל אגפי המוזיאון והביע התרשמות מכך שעשור שנים אחרי הגירוש אלפים רבים מכל העולם מגיעים להכיר וללמוד על מורשת גוש קטיף ואהבת המולדת והסכנה במסירת חבלי מולדת.

הסיפור של גוש קטיף נהפך לסיפור שאי אפשר לשכוח, בזכות פעילות בלתי פוסקת של מוזיאון גוש קטיף בירושלים להחדיר את מורשת גוש קטיף והעקירה בכל שכבות העם, הלומדים ושומעים על ההיסטוריה של יהדות חבל עזה מתקופת החשמונאים ועד ימי גוש קטיף.

נתן שרנסקי התרגש וקולו נשנק מבכי לראות את הפוסטר של הילדה שמתחתיה הכיתוב "למה?". "הייתי שר בממשלה ושאלתי את שרון בדיוק את אותה שאלה - 'למה?'. שרון ענה לי "זה ייתן לנו שקט לעשר שנים". עניתי לשרון: "זה לא ייתן לך שקט לעשרה ימים".

התרגשות נוספת נרשמה אצל שרנסקי כאשר ראה את סוכת המצילים בחוף גוש קטיף. שרנסקי סיפר  שהיה מבלה שם ימים רבים כשרצה לנוח יחד עם המציל האגדי דוד שלום.

יו"ר הסוכנות ביקר גם בקומה השנייה הנמצאת בימים אלו בשיפוצים לקראת פתיחתה. מנהל המוזיאון שלמה וסרטיל הציג בפני השר את הנתונים המדהימים ולפיהם עד היום ביקרו במוזיאון קרוב ל-300 אלף בני אדם, ביניהם אישי ציבור וחברי פרלמנט מכל מדינות העולם, אנשי תקשורת ומעצבי דעת קהל בינלאומיים המגיעים להתרשם מכלי ראשון מה באמת היה בגוש קטיף וההשלכות של הגירוש על המצב העולמי.

"המטרה בשדרוג המוזיאון היא להגיע למיליון מבקרים. נוכחנו לראות שכל מי שהגיע בשערי המוזיאון מקבל תמונה שונה לגמרי ממה שנכנס. זה חוויה שכל ילד בישראל וכל תייר צריך לעבור", אמר ורסטייל.

שרנסקי כתב בספר האורחים "חשוב לשמור את השמחה של אותם ימים והכאב ישמור את עצמו. אי אפשר להבין למה. אבל חשוב לזכור ולא לחזור לטרגדיה זאת. עם ישראל חי! תודה רבה לכל מי ששומר לעם ישראל סיפור של גוש קטיף".