תושבי חמדת שבבקעת הירדן חגגו הערב (חמישי) את אישור התב"ע שניתן ליישוב על-ידי שר הביטחון משה יעלון, 19 שנים לאחר הקמתו.

את האירוע הערב כיבדו בנוכחותם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייני, יו"ר מפעל הפיס האלוף במיל' עוזי דיין ומזכ''ל תנועה 'אמנה' זאב חבר (זמביש).

"אירועים מסוג זה, יש להודות, קצת פחות שכיחים כיום במקומותינו; לא מפני שאיננו ממשיכים לבנות ולהתרחב, אלא מפני שרוב הבניה והפיתוח נעשית בערים וביישובים קיימים. לכן, טוב עשיתם שבחרתם לחגוג את המאורע המיוחד הזה", אמר להם יו"ר הכנסת.

אדלשטיין הגיש כי אישור התב"ע מהווה אבן דרך חשובה בקורותיו של חמדת, "אבל זהו גם ביטוי חשוב של חיזוק האחיזה שלנו בארץ, הממשיכה לשגשג ולהתרחב בכל מקום: בגולן ובגליל, בנגב ובהר, בבקעה ובירושלים".

לדבריו תושבי חמדת מלמדים את עם ישראל מהי אמונה בצדקת הכוח ובכוחה של ההתיישבות. 
"ביום הזה אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא על הרגע, 'שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה'. אנחנו חבים תודה גם לכל מי שניווט את ספינתה של חמדת במים סוערים ובימים קשים, שבהם נראה היה שחוף המבטחים רחוק".

לאור אישור התב"ע, חברת 'בתי אמנה' החלה בבניית שכונה חדשה בישוב. מזכ"ל ''אמנה'', זאב חבר (זמביש), אמר באירוע המרגש כי "נגמר התירוץ של 'אין תב"ע בחמדת'. מהיום והלאה מרימים את הדגל גבוה וממשיכים לבנות בקצב עד לאלף יחידות דיור לפחות".

יו"ר מפעל הפיס, עוזי דיין, אמר כי "בדרך כלל מזמינים אותי לאירועים בגלל הכסף, אבל כאן זה בגלל הלב. כשהייתי אלוף פיקוד מרכז תרמתי רבות להרחבת השטחים של היישובים בבקעה", סיפר.

לפני מספר ימים ביקר בחמדת שר הביטחון יעלון. התושבים קיבלו את פניו בארוחת צהריים חגיגית ובהופעה של ילדי הגן לכבודו. "אני שמח לבקר כשחמדת מתפתחת ומקבלת דחיפה נוספת להמשיך לפרוח ולשגשג. אני מכיר את הבקעה עוד מתקופת המרדפים. הבקעה שקטה מבחינה ביטחונית, ופה אנחנו מקימים בתים ומשפחות.

"זו מהות הציונות. להמשיך לבנות ולפתח. זה האתוס שלנו. סביבנו מקדשים מוות והרס ואנחנו מקדשים חיים. זה העתיד שלנו והבקעה היא חלק חשוב בעתיד הזה", כך יעלון.

​צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון