נח הלפשטיין
נח הלפשטייןצילום: באדיבות הפדרציה היהודית של ניו יורק

בערב פסח ייחשף בירושלים ה-Makerbus, אוטובוס המייקרים הראשון בישראל. 

האוטובוס הוא למעשה כיתת לימוד ניידת המצוידת במעבדה ובה אמצעי ייצור טכנולוגיים חדשניים שנועד לאפשר לילדים ובני נוער המתגוררים באזורים בישראל שבהם לא קיימות מעבדות טכנולוגיות חדשניות לחוות ולהתנסות במה שנחשב בעיניי רבים לעתיד הייצור בישראל ובעולם.

הציוד הטכנולוגי לאוטובוס המייקרים נרכש תודות לנח הלפשטיין, ילד בן 13 מניו יורק, אשר באמצעות פרויקט "תן מצווה - עשה מצווה" (Give a Mitzvah-Do a Mitzvah) של הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA) החליט לתרום את כל הכסף שקיבל לבר המצווה שלו בסך 76 אלף דולר (כ-300 אלף ₪) לטובת קידום חינוך טכנולוגי חדשני לצעירים בפריפריה בישראל. נח הוא מייקר צעיר בעצמו ובעל יכולות תכנות מתקדמות, והוא גם הבעלים הגאה של מדפסת תלת מימד שבנה בעצמו.

אוטובוס המייקרים עוצב ככיתת לימוד על ידי עמותת אופנים, אשר מפעילה מעבדות חינוכיות ניידות בתחומים שונים. מיזם ( XLNCross-Lab Network) מקבוצת ראוּת צייד אותו והפך אותו למעבדה ניידת של טכנולוגיות ייצור חדשניות. אוטובוס המייקרים יציע קורסים קבועים מדי שבוע וסדנאות חד פעמיות המיועדים לנוער ולתלמידים בגילאי 8-15 בקהילות שונות ברחבי ישראל, כולל האוכלוסייה החרדית, המגזר הערבי וישובים בפריפריה, מצפונה ועד דרומה של ישראל.

"פרוייקט 'תן מצווה - עשה מצווה' של הפדרציה מאפשר לצעירים בגיל מצווה כמו נח לבטא באופן מעשי את האהבה שלהם למדינת ישראל ולעם היהודי", מסר אורי לוונטר-רוברטס, מנכ"ל המשרד הישראלי של הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA). "אנחנו מאוד גאים בנח ובהחלטה מעוררת ההשראה שהוא קיבל שתאפשר לאלפי צעירים כמוהו ברחבי ישראל חינוך טכנולוגי מתקדם, ובמקביל גם תסייע לחיזוק הקשר בין ישראל לקהילה היהודית של ניו-יורק."

הוריו של נח, סטייסי וג'ייסון הלפשטייןאחותו הצעירה, טליה, בני משפחה וחברים יצטרפו אליו לטקס הרשמי של השקת אוטובוס המייקרים שייערך ב-21 באפריל, בשעה 10:30, בגן סאקר בירושלים.

"אני מאוד אוהב ומחובר לטכנולוגיות חדשניות, ובחרתי לתרום את הכסף של בר המצווה שלי לפרויקט הזה משום שרציתי להעניק לכמה שיותר ילדים בישראל הזדמנות להתנסות בכך", מסר בתגובה נח הלפשטיין. "אני מודה לכל בני המשפחה והחברים שלי שתמכו בפרויקט שלי ואני נרגש ומצפה להגיע לישראל ולבחון מקרוב את אוטובוס המייקרים".

הוריו הוסיפו, "אנחנו כל כך גאים בנח שבחר להיות מעורב בפרויקט בר מצווה ולחלוק עם ילדים רבים בישראל את אותה הזדמנות שהוא זכה לה, להתנסות וללמוד על הדפסות תלת מימד וטכנולוגיה חדשנית".