אוהדי באר שבע. הלכה האליפות?
אוהדי באר שבע. הלכה האליפות?צילום: פלאש 90

המשחק הסוער והמותח אמש (מוצאי שבת) באצטדיון טוטו טרנר שבבאר שבע, מסרב להרגע. גם כמעט 24 שעות אחרי שריקת הסיום, ממשיכות שתי הקבוצות שנפרדו בתיקו 1:1, ללקק את הפצעים מהמשחק ובעיקר להיערך למבול שצפוי לבוא עליהם בימים הקרובים.

לא מעט אירועי משמעת צויינו בדו"ח השיפוט של השופט הראשי זיו אדלר ומשקיף המשחק מטעם ההתאחדות לכדורגל, משה עגייב.

יריקות של שוער חיפה ולדימיר סטויקוביץ' לעברם של אוהדי באר שבע בסיום המשחק, מערך האבטחה הקלוקל של המארחת מבאר שבע, הבערת רימון עשן ביציע וכן השלכת חפצים מיציעי הירוקים אל עבר כר הדשא באצטדיון טוטו טרנר אמש.

על פי הצפוי, שוער חיפה, שהסביר את מעשיו בשל אוהדים אדומים שקיללו אותו וירקו לעברו, יורחק משני משחקים, מול מכבי ת"א בליגה ובחצי גמר גביע המדינה מול באר שבע, וקבוצתו תספוג עונש רדיוס של משחק אחד בתוספת לקנס כספי.

קו ההגנה של חיפה מתבסס דווקא על דו"ח המשקיף עגייב שטען כי מערך האבטחה של האדומים היה רעוע לחלוטין וכי רק בנס זה הסתיים ללא נזקים ברכוש ובנפש. 

בדו"ח המשקיף כתב עגייב כי "בסיום המשחק, בירידה לחדר ההלבשה, לא היה מספיק כוח אבטחה כדי לשמור על מרחק ראוי וסביר בין האוהדים לשחקנים, במיוחד באזור הירידה למנהרת השחקנים, כשאוהדים רכנו למטה וירקו לעבר השחקנים". לטענת המועדון הירוק, התנהגות זו של האוהדים הבאר שבעיים, היא שהוציאה את סטויקוביץ' מהכלים ולאחר שספג יריקות למכביר, השיב זה באותו המטבע.

באשר להבערת רימון העשן ביציע האוהדים בתחילת המשחק, לחיפה אמנם אין עונש על תנאי כנגדה, אך בשל העובדה כי לפני חודשיים הגיעו כבר לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל בגין הבערת אבוקות במשחק בעכו, אז נקנסה הקבוצה ב-15 אלף שקל, הפעם היא לא תצא בזול.