עד לפני זמן לא רב, משחק בין מכבי ראשון לציון לבין הפועל ירושלים היה נחשב למשחק בין שתי הקבוצות החזקות בליגה הישראלית הבכירה. דווקא במגביל להדחתם מהזירה האירופית, מפעל גביע פיב"א, היורופ קאפ, חלה ירידה דרסטית ביכולת הכתומים מעיר היין. רצף הפסדים הביא אותם למקום השביעי בטבלת ליגת ווינר סל, ופתאום אי הופעה בפלייאוף העליון של הליגה הבכירה נראה מוחשי ומאיים מתמיד. 

דווקא בשל כך אפשר היה לצפות משחקני ראשל"צ שאירחו הערב (ראשון) את האלופה הפועל ירושלים, לספק משחק היאה לקבוצה שמעוניינת לחזור לצמרת. אך למרות מחצית ראשונה צמודה ברובה, האדומים מירושלים היו גדולים גם על שחקני ראשל"צ. נראה שאין מי שבאמת יכול לעצור את הירושלמים העונה מלזכות בתואר האליפות בפעם השניה ברציפות, רק הם בעצמם. 

וכך שישה מחזורים לסיום העונה הרגילה, נראה שזהות הקבוצה שתסיים במקום הראשון את העונה, ומי שממילא גם תארח את משחקי הפיינל-פור העונה באולמה הביתי, הוכתרה והוכרזה כבר לאחר ניצחון נוסף, השישי ברציפות עבורם, בפעם בתוצאה 81:66 על מכבי ראשל"צ.

הרבע הראשון נפתח עם יכולת שקולה ושווה בשני צידי הפרקט, כשמצד אחד היו אלה ליאור אליהו ויותם הלפרין שנתנו את הטון, ומהצד השני היו אלה צמד הזרים המובילים של ראשון ושל הליגה בכלל, כריס רייט שחזר מהיעדרות ארוכה ודריל מונרו.

עשר הדקות הראשונות הסתיימו עם סל של דונטה סמית' שקבע 19:18 לירושלמים.

האדומים פתחו את הרבע השני עם ריצה קטנה, אך הכתומים במהרה התעשתו ונשארו בתמונת המשחק. שלשות של הלפרין ובר טימור קבעו 40:31 לאורחים מהבירה, וליאור אליהו עם נקודות נוספות קבע את תוצאת המחצית 42:31, יתרון דו ספרתי לירושלמים.

גם הפסקת המחצית ורענון השחקנים לא עצר את שחקני האלופה שחזרו לרבע השלישי כשהם רוצים רק דבר אחד - לסיים את המשחק כמה שיותר מהר, בצורה הבטוחה ביותר לניצחון. 6 נקודות רצופות ללא מענה עשו את העבודה כשההפרש עלה לכדי 17 נקודות הפרש, 48:31.

מונרו ודאוסן הספיקו לצמצם את ההפרש לכדי 4 נקודות בלבד, אבל הולמן עצר את המומנטום עם סל גדול, ולמרות עבירה טכנית שלו, רולנד וטימור היו שם בכדי לקבוע 61:55 לקראת הרבע האחרון והמכריע. 

הרבע הרביעי נפתח עם הצהרת כוונות של טוני גפני שקלע שלשה גדולה שהחזירה את היתרון הדו ספרתי, ודנוטה סמית' מכאן לא הביט לאחור ולו לרגע. בסיום, 81:66 לאלופה מירושלים שעושה צעד נוסף בדרך להבטחת המקום הראשון בטבלת ליגת ווינר סל עם סיום העונה, בדרך לפיינל פור בירושלים ואולי אף לאליפות שניה ברציפות. 

הרבו לקלוע לראשון: מונרו 23, רייט 21, יאנגר 8, דאוסון וליונס 5 כ"א, בן שימול 4.

לירושלים: גפני 16, טימור 13, סמית' 11, רולנד והולמן 10 כ"א, אליהו 9, הלפרין 8, מנקו 4.