לא חושש.ג'רבי
לא חושש.ג'רביפלאש 90

שר שלום ג'רבי, מנכ"ל הרשות לשרות לאומי אזרחי, נאלץ לאחרונה להתקין מצלמות אבטחה בביתו ולמגן את חלונות רכבו, לאחר שקיבל איומים על חייו ועל חיי בני משפחתו - ככל הנראה מצד חרדים קיצוניים.

ג'רבי אומר לערוץ 7, שהאיומים לא ירתיעו אותו, "זה לא סוד שלפני שנתיים קיבלתי מכתבי איום על חיי, בהתחלה לא התייחסתי, אבל ברגע שאיימו גם על המשפחה, הפעלתי את המשטרה והקב"ט - ששמו לי מצלמות סביב הבית. שלוש פעמים כבר הגיעה אלי ניידת שסרקה את הבית והנהג שלי כל הזמן צמוד לאקדח".

ג'רבי טוען שמדובר בגורמי שוליים חרדים, "זה קומץ קיצוני שלא ירתיע אותי. הדלת שלי פתוחה לכולם, אני נפגש מדי חודש עם אדמו"רים ורבנים ומסביר להם על התנאים של השירות לאומי.

"יש לי יועץ חרדי ואנחנו מוודאים שכל מקום שבו חרדי ישרת יהיה מתאים לאורח חייו, לא יהיו בנות ויהיה אוכל ברמת כשרות מהודרת. כיום יש לנו 18,000 משרתים מתוכם 1,500 חרדים".

לדבריו המלחמה נגד הגיוס לצבא, אינה פוסחת על השירות לאומי. "לפני שבועיים עשינו יום הוקרה למגזר החרדי. חיכו לנו בחוץ כמה עשרות חרדים קיצוניים שגידפו אותי ואת משפחתי. קיבלנו גם טלפונים עם קללות וגידופים, אבל זה באמת לא מרתיע. אנחנו עושים כאן דבר טוב ולא נתחבא מאף אחד. לקחתי את אחד הפשקווילים נגדי, מסגרתי ותליתי במשרד".

ג'רבי מסביר שמבחינת החרדים הקיצונים, אין הבדל בין שירות צבאי לאזרחי. "הם לא עושים את ההבחנה. ברור שכאן אין מדים אז זה פחות מוקצן. אבל גם על המשרתים בשירות האזרחי הם מאיימים שהם יפגעו בהם ובשידוכים שלהם, יש שם תופעות מאוד קשות".