לא נשים אישה מקועקעת עם חרדית

מנכ''ל בית החולים 'שערי צדק' בירושלים, פרופ' יונתן הלוי, דחה היום (רביעי) בדיון הוועדה לקידום מעמד האישה את הטענות לאפליה בשיבוץ יולדות במחלקת היולדות של בתי החולים.

''אם יש משהו בחברה בישראלית שמקדם באמת את השלום, אלה בתי החולים", הכריז הלוי בפתח דבריו.

פרופ' הלוי סיפר כי היולדות כמעט ולא מבקשות דבר, וציין כי דקלה אהרון-שפרן, עיתונאית "קול ישראל" שחשפה את ההפרדה בבתי החולים, אמרה שהיא תרצה להיות ב"חדר בלי רעש" במחלקת היולדות. ''מתוך 22 אלף לידות מידי שנה בשערי צדק, מגיעות בקשות ספורות, לכן ההפרדה לא נובעת מבקשות".

הלוי סיפר כי עד לפני שנה וחצי, אחוז היולדות הערביות בבית החולים שתחת ניהולו עמד על 12.5% ובאותה תקופה היו חדרים מעורבים רבים, אך בעקבות פתיחת חדר לידה בבית חולים אחר נותרו ערביות מעטות שהגיעו והן משובצות באותם חדרים, "מי שיבוא יראה שחרדיות נוטות להיות ביחד, חילוניות נוטות להיות ביחד, כך זה מסתדר ונח בגלל ביקורים וסיבות אחרות". 

מנכ''ל "שערי צדק" ניסה להסביר לחברי הוועדה את ההיגיון שבחלוקה, "כשמגיעה אישה עם קעקועים ונזם באף, האחות לא תשים אותה באותו חדר עם פייגי הינדה. זאת אפליה? זאת נטייה הטבעית. יש לנו ניסיון רב".

פרופ' הלוי תיאר את התהליך שבמהלכו מגיעה יולדת למחלקה ונשאלת האם יש לה עדיפות לחדר מסוים. הנוכחים שאלו אותו האם גם במחלקות הפנימיות בבית החולים קיים אותו הליך והוא השיב בשלילה וטען כי הסיבה לכך היא מצבו של החולה שאינו מתפקד או שאינו מתעניין באיזה חדר ימוקם.

הלוי האשים את הנוכחים שקטעו את דבריו פעם אחרי פעם, "אין לכם פתיחות לשמוע. מחלקת יולדות שונה ונושא המלונאות שם בולט וזה לא תלוי בבקשות ואין שום אפליה בין ערבים ליהודים ובין חילונים לחרדים". לסיום הדגיש "את חבר הכנסת סמוטריץ' אני מגנה עוד יותר מכם".