מחבל בשוגג

"הפטריוטים" בוויכוח סוער על החלטת הפרקליטות הצבאית להגיש כתב אישום עם סעיף הריגה ולא רצח נגד המחבל שדרס למוות את אברהם חסנו הי"ד בבצומת אל פוואר.

עו"ד ארי שמאי מיהר להגן על הפרקליטות, "אי אפשר לחשוד בפרקליטות הצבאית שהיא מפלה ערבים לטובה. אם היא הגיעה למסקנות שיש לה ראיות להאשים רק בהריגה, סימן שהיא הגיעה למסקנה שאין פה כוונה לרצח, יש פה לכל היותר יסוד נפשי של פלילות. צאו מהסרט שמפלים ערבים לטובה במדינת ישראל ובטח מעבר לקו הירוק". 

מולו ניצב עו"ד יורם שפטל שדחה את טענתו, "יש מחקר שמוכיח שמעבר לקו הירוק, זאת אומרת מהצד הנכון של הקו הירוק, יש אפליה חמורה באכיפת החוק נגד יהודים ואין כמעט בכלל אכיפת חוק נגד ערבים. והסימן הכי ברור שצריך להעמיד את המחבל על רצח, זה שהפרקליטות העמידה אותו רק על הריגה".

גם שמעון ריקלין התייחס לטענה שהעלה שמאי, "ארי אני לא יודע מאיפה הבאת את זה, הפרקליטות הצבאית זה סימן? בדיוק הפוך. אני לא סומך על הפרקליטות הצבאית. אני רוצה להזכיר לכם את הרצח שהיה מצפון לקריית ארבע וגם שם הפרקליטות לא האשימה ברצח, זה היה רצח בזריקת אבנים". 

לשאלה מדוע לדעתו הפרקליטות הצבאית מפלה לרעה יהודים השיב ריקלין, "התפיסה של המנהל האזרחי היא שתהיה מדינה פלסטינית ושאנחנו כובשים ונטע זר והם מסכנים. והכי מוזר שעל החייל (היורה) מחברון הודיעו מיד שהוא רוצח ושהוא אשם ברצח. חוצפה". 

איש התקשורת איתן זליגר התייחס לנושא מזווית אחרת, "כל הבעיה היא שמתייחסים לנושא כאילו מדובר במקרה פלילי, כאילו זה דבר רגיל. אין פה עניין פלילי, יש פה עניין של אנשים שבאים מהבית בכוונה לרצוח".