רינו צרור
רינו צרורצילום: גיל יערי, פלאש 90

העיתונאי רינו צרור מצא את הסיבה שהובילה לגל הטרור הערבי בו נרצחו 43 ישראלים ומאות נפצעו.

''אינתיפאדת הבודדים, עם הסכין והמספריים, זו שהולכת ודועכת בימים אלה לפחות על פי הנגלה לעין, החלה אחרי רצף עליות של יהודים להר הבית. זה הגפרור. הוא הוצת בספטמבר 2015, היום לפני שבעה חודשים, ועלה עד היום שלושים וארבעה חללים", אמר צרור בתוכניתו בגלי צה''ל.

לדברי צרור, קדמו ל''שריפה'' הזו אינספור עליות יהודים להר הבית, כולל שרים, פוליטיקאים זוטרים עם מצלמה, כלשונו, וקמפיין ממושך בעיתון ''מקור ראשון''. צרור מתכוון לעמוד הקבוע בעיתון שמוקדש לעידוד העלייה להר.

''ולמרות אזהרות חריפות שחזרו ונשנו, איש לא עצר את העליה המשוגעת הזו, עד שהלהבה אכלה הכל. לא חסרים גפרורים במערכת היחסים שבינינו לבין הפלסטינים. אבל אין כמו אש הר הבית כדי להסית למהומת דמים גדולה''.

העיתונאי הוותיק קרא למנוע מיהודים לעלות להר הבית. ''עכשיו, בימים אלה, אנחנו מוצאים שהעלייה אל ההר חוזרת. בהגנב, ביחידים, בקריאות לציבור, וכפי שלמדנו הבוקר גם בחתונה סודית על הר הבית. שלושים וארבעה חללים איבדנו בשל חגיגת הר הבית בשנה שעברה. עדיף לעצור עכשיו''.

עורך "מקור ראשון", חגי סגל, צייץ בטוויטר בתגובה: ''רינו צרור מאשים את 'מקור ראשון' בגפרור שהצית את האינתיפאדה. כמי שהבטיח שנים חורבן בית שלישי וצרח כל יום שתהיה מלחמת אחים כדאי שירגיע כבר".