אברהם אשר חסנו הי"ד, רגע לפני שנדרס
אברהם אשר חסנו הי"ד, רגע לפני שנדרסצילום: רויטרס

התביעה הצבאית תבחן שוב את כתב האישום נגד המחבל שדרס למוות את אברהם חסנו הי"ד.

את ההודעה מסרו נציגי הצבא לבני המשפחה בשיחה שקיימו עימם היום (רביעי).

מוקדם יותר דרש הפורום המשפטי למען ישראל מהפרקליט הצבאי הראשי תא״ל שרון אפק להתערב ולתקן את כתב האישום נגד רוצחו של אברהם חסנו הי"ד מסעיף הריגה לרצח.

במכתב אותו הוציא יו"ר הפורום עורך הדין יוסי פוקס, פורטו העובדות מכתב האישום לפיהן כאשר הבחין המחבל בחסנו הי"ד, לחץ על דוושת הדלק בחוזקה, האיץ את מהירות נסיעתו ודרס אותו באמצעות המשאית בה נהג.

לאחר מכן המשיך בנסיעה וגרר את חסנו תחת גלגלי המשאית לאורך של כ-37 מטרים ואז נמלט מהמקום.

עו"ד פוקס הוסיף והדגיש כי התיאור העובדתי בכתב האישום - ובעיקר פעולת הגברת המהירות אחרי זיהוי המנוח ונסיעה ישירה לעברו, אינה מותירה כל ספק כי הנאשם דרס את אברהם חסנו בכוונה תחילה כדי לרוצחו וזאת בשים לב שזו גם התוצאה המתבקשת מדריסת הולך רגל על ידי משאית.

הוא ציין עוד כי התמונות מזירת הפיגוע מצביעות על כך שהמחבל אף נסע לאחור ודרס בשנית את חסנו הי"ד, כדי לוודא את הריגתו - ולמעשה מדובר בפיגוע דריסה מתגלגל של רצח בכוונה תחילה. לדבריו, בנסיבות הללו התקיימו כל יסודות עבירת הרצח בהם: הכנה, החלטה להמית, והיעדר קנטור מצד המנוח.

נחי אייל מנכ״ל הפורום המשפטי למען ישראל אמר כי "תיאור העובדתי בכתב האישום מצביע בצורה חדה וברורה כי מדובר ברצח, אך בסופו של דבר בצורה תמוהה הוחלט על אישום בעבירת הריגה בלבד. ברור שלאור גל הטרור האחרון שאנו חווים, הכולל פיגועי דריסה ודקירות - גם האירוע הזה נכלל תחת פיגוע בכוונה תחילה והמחבל צריך לעמוד לדין באשמת רצח ואנו דורשים מהפצ"ר כי ידאג שהצדק ייעשה".