חה"כ נאוה בוקר
חה"כ נאוה בוקרצילום: עצמי

אני סבורה כי ועדת האתיקה צריכה להעמיד לדין את ח"כ זוהיר בהלול ולהעניש אותו בהשעיה.

הסיבה המרכזית היא מכיוון שהוא התיר את דמם של חיילי צה"ל. כשבהלול אמר בשבוע שעבר כי "התוקף מחברון אינו מחבל", נזכרתי גם בציפי לבני שאמרה זאת בעבר. אך עיקר חומרת המעשים הגיע בשבת האחרונה. באירוע שבתרבות בעכו, טען בהלול כי החיילים הם "סמן לכיבוש עבור הפלשתינים".

בהלול ניסה לייצר הקבלה בין המאבק הציוני לשחרור מעול המנדט ובין מה שהוא מכנה "המאבק הפלשתיני". ראשית, צריך להבהיר, אין שום הבדל בין הטרור הפלשתיני לטרור העולמי. שניהם מגיעים וצומחים מאותו שורש רקוב של האסלאם הרדיקלי. כשלוחמי המחתרות נלחמו בבריטים, הם לא עשו זאת כדי לחסל אותם, ולא עשו זאת בשם תורה דתית גזענית. הם עשו זאת כי הבריטים סירבו לאפשר עלייה לארץ.

לעומת זאת, הפלשתינים מונעים מאידאולוגיה דתית רצחנית. מטרת הטרור איננה לשחרר אותם מעולו של "כיבוש" מדומיין, משום שישראל הציעה להם פעמים רבות להקים בשטחה מדינה נוספת.

מטרתו של הטרור הפלשתיני היא לחסל יהודים. כידוע, לפי האסלאם הרדיקלי קיימים שטחי "דאר אל-אסלאם" ו"דאר אל-חרב". הראשון הוא שטח שבו שולטים מוסלמים; ואילו השני, "בית המלחמה", הוא שטח שאינו נמצא בשליטתם, ולכן יש לקיים מלחמת קודש כדי להחזירו לשליטתם.

זוהיר בהלול הוא אזרח ישראל, והוא נהנה מכל הטוב שיש למדינה להציע לו כבר שנים רבות. במקום להתנהג כאזרח נאמן, בהלול מעדיף לפנות לגישת האסלאם הרדיקלי ולהתיר את דמם של חיילנו. זו בדיוק הסיבה להשעות אותו מהכנסת. ואם אפשר – לעשות זאת תוך כדי שלילת משכורתו. יש מספיק מסיתים מחוץ לכנסת, אנחנו לא צריכים עוד הסתה שתצא מתוכה.