כל האמת בפנים
כל האמת בפניםצילום: Jessica Rinaldi | reuters

אדם אחר | אלבום | אבי בניון

רק לפני חודש, התחפושת הגברית הכי נמכרת בישראל הייתה של אחד, שי-חי, דמות שנויה במחלוקת מאחת מתכניות הריאליטי המפורסמות בארץ, שכל עניינה היה 'האמת בפנים'.

זה הגיע למדרונות חלקלקים במקרים מסוימים ובפירושים ספציפיים למושג. כך למשל ילדים בבתי ספר שהשתמשו במונח על מנת לייצר פגיעות 'שיימינג' בחבריהם ללימודים, אבל אין ספק שמדובר בתופעה שמסמלת איזשהו מהפך באנושיות המודרנית ובעידן שבו כל הגיג ומחשבה חולפת מתורגמת לפוסט אקראי ברשתות החברתיות, האמת היא השולטת.

המוזיקה מהפנטת. בשמיעה שנייה. לוקח זמן להתרגל, להכיל את המורכבויות, את הדיוקים הדקים שבצלילים, להבין את המשלים והנמשלים המוזיקליים והטקסטואליים
בצד השני של הסקאלה הערכית לידוען מהפִּסקה שעברה, נמצא הזמר אבי בניון.

כמו אחיו, עמיר, ואולי אף יותר ממנו - גם אבי לא אוהב 'מכבסות מילים' ותכנים מהסכו"ם הפרווה. לא שהוא בוחר בסכינים, אבל הוא כן לוקח צד ומחצין אותו במילותיו ובשיריו.

כך למשל בשיר הנושא:

"מילים גבוהות ריקות מתוכן, רק לעשות נעים באוזן, כמה טוב. אני ימין אני גם שמאל ואם תרצה אהיה עגול, אוי כמה טוב. ואם תרצה אשים כיפה וכשתרצה אוריד אותה, אוי כמה טוב. כך התמכרתי לליטוף ובשביל זה אהיה שקוף".

לא צריך הסבר נוסף, נכון?

והנה, שיר נוסף, בפרפראזה לשיר הנודע:

"שרים שירים לשלום ובאוויר עוד מלחמה, טילי טילים של חלום לא ינפצו הדממה, אל תלחשו עוד תפילה רק שירו נא בקול גדול, אל תדברו אמונה רק תטמנו ראש בחול".

ועם כל זאת, אבי בניון הוא האדם הכי צנוע בעולם. הוא בחור ישיבה, לומד ומלמד, מדריך ילדים לא דתיים ומנתב את המוזיקה ממנו והלאה. הופך את המוזיקה מכלי שמפנה את הזרקורים אל האמן, לזרקורים שמופנים על ידי האמן החוצה, מאירים דברים שאולי לא ראינו, לא התעמקנו בהם או אפילו התעלמנו מהם קודם.

וכמובן, המוזיקה מהפנטת. בשמיעה שנייה. לוקח זמן להתרגל, להכיל את המורכבויות, את הדיוקים הדקים שבצלילים, להבין את המשלים והנמשלים המוזיקליים והטקסטואליים. ללכת שבי אחריו.

ל'צבא האמת' של בניון, אני כבר התגייסתי.

קטנות

סדר פסח | חדשיר וקליפ | Y-STUDS

שוק המוזיקה הווקאלית, כמו גם שוק הקליפים הוויראליים ביהדות התפוצות פורח יחד עם השקדיות בתחילת חודש ניסן. כמו גם בחנוכה.

אחרי 'המכביסט' ולהקות נוספות, מגיעה להקת 'Y-STUDS' לעשות שמח.

במילים הומוריסטיות וחריזה לא רעה, יושב הביצוע הווקאלי המהפנט הזה על לחנם של רוד טמפרטון וקוויני ג'ונס (ביצוע במקור: מייקל ג'קסון).

כדאי לעלעל קצת בעמוד היוטיוב של החבורה המצויינת, מחובשי בית המדרש של ה'ישיבה יוניברסיטי', שכבר הספיקו להוציא שני אלבומים ווקאליים עד כה.

מעלה באוב

"יש לנו הפתעה הלילה".

ארבע המילים, שכבר הפכו למשפט קאלט בשיח המוזיקלי-דתי, הן ההקדמה לאולי-השיר-המפורסם ביותר בז'אנר בעשור האחרון.

כבר מגוחך לחשוב שאת ה'והיא שעמדה' של לפני אחת עשרה שנים שרנו במנגינת הגן המרובעת.

אז רגע לפני ליל הסדר תשע"ו. הקטע ההוא מקיסריה ששינה את שולחן הסדר של כולנו:

שבת הגדול שלום!

עוזיאל.

---

מתוך מגזין ערוץ 7