לא נכנע. כץ
לא נכנע. כץצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, השתתף היום (חמישי) בכינוס של ארגון מורי הנהיגה, שעסק בנזקי שביתת בוחני הנהיגה.

"אתם השגרירים שלנו מול התלמידים", פתח השר את דבריו, "אני רוצה להדגיש: לא אשנה את דעתי בנוגע לרפורמה. כשראיתי מה הבוחנים עושים הוריתי אפילו לזרז את הליכי המכרז".

לדבריו, "כבר שנים עובדים על הרפורמה הזו וההסתדרות ידעה. פתאום היא עשתה רוורס, הכריזה על שביתה ולקחה מאות אלפי צעירים כבני ערובה. ואז התברר לי שמדובר במונופול וההסתדרות כרגיל מגנה עליהם ולא על החלשים. ראו ערך החזרי הנסיעות לעובדים שאני נאבקתי עליהם".

השר כ"ץ סיפר למורי הנהיגה, "התברר שהמשכורת שלהם כפולה משל עובדי משרד. התפלאתי על שינוי הקו והשביתה, במיוחד אחרי שהתחייבנו לדאוג כמעט לכולם לעבודה. פתאום הבנתי שהם מודאגים מזה שיצטרכו להתחיל לעבוד, במקום ללכת הביתה בשתיים ולארגן ימי מחלה. כך בדיוק מתנהל מונופול, וכמו שעשיתי ביתר התחומים אעשה גם פה. לא אתן להסתדרות לפגוע בציבור רחב בשביל אינטרס מצומצם".

"כשיצאנו לדרך הוריתי להכניס תנאי במכרז המחייב להעסיק את רוב רובם של הבוחנים הקיימים ועשיתי זאת בלב חפץ. אבל אם הבוחנים ימשיכו כך, אשקול לבטל את התנאי הזה במכרז", הוסיף השר.

"היום קובעים כללים לעשרות שנים - לא אשנה את דעתי וחבל על הסבל של הצעירים. אם ימשיכו לפגוע בתלמידים: נחפש דרך משפטית לקיים את הבחינות בדרך אחרת", הדגיש השר