נתניהו וביבס
נתניהו וביבסצילום: חורחה נובימינסקי

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (חמישי) בהרמת כוסית של מרכז השלטון המקומי, יחד עם שר הפנים אריה דרעי, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס ומאות ראשי רשויות מרחבי הארץ.

נתניהו אמר כי ישנם ניסיונות לחדש את פיגועי הטרור לאור הרגיעה בימים האחרונים. ״אנחנו נדרשים לאורך רוח, אנחנו יודעים שיש ניסיונות לשנות את מגמת הירידה במספר הפיגועים. יש ניסיונות לחדש את ההתססה ואת האלימות, בייחוד סביב חג הפסח והר הבית, כפי שחווינו קודם לכן בחגי תשרי''.

לדברי נתניהו, גורמים אסלאמיים קיצוניים מפיצים שקרים לגבי המדיניות של ישראל בהר הבית כדי לגרום למהומות, להתסיס את השטח ועודד פיגועים.

''אנחנו פועלים נגד המסיתים הללו ונגד גורמי ההסתה, אנחנו נעבה כוחות במקומות החיכוך, אנחנו נפעיל אמצעי הגנה נוספים. אנחנו גם מעבירים מסרים לירדן, לרשות הפלסטינית ולכלל העולם הערבי''.

ראש הממשלה פנה לראשי הרשויות. ''אני קורא גם לכם, ראשי הרשויות, יהודים וערבים כאחד, לפעול מול הציבורים שלכם כדי להרגיע את השטח. לא לתת למיעוט קיצוני לשנות את מהלך הדברים.

''אני אומר לכם בבטחה- אין שום שינוי במדיניות שלנו ביחס לסטטוס-קוו בהר הבית, אל תאמינו לשקרים, גם כאלה שלצערי מופצים על ידי כמה חברי כנסת. אנחנו מחויבים לשמירה על השלום, לשמירה על הביטחון ונעשה מה שצריך כדי להבטיח את ביטחון אזרחי ישראל".

שר הפנים, הפריפריה והגליל, אריה דרעי אמר כי "אין זה סוד שאני עובר ימים לא קלים, אבל הצוות שלי ואני עובדים כרגיל מבוקר ועד לילה. אהיה מוכן לענות לכל שאלה, מכל גוף של גורמי אכיפת החוק.

עוד הוסיף דרעי כי ''מצבן של הרשויות המקומיות כיום טוב מתמיד והן מעניקות שירות מקצועי ויעיל עבור תושביהן. יש לדאוג לצדק חלוקתי ולרשויות החלשות. אני פועל בימים אלו כדי לשנות את חוק ערי עולים כדי שהמדינה תשלם את מלוא הארנונה לכלל הערים".

חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין ויו"ר מרכז השלטון המקומי, אמר כי "השלטון המקומי הוא הזרוע הביצועית האמיתית של מדינת ישראל. המנהיגות המקומית היא זו שמאפשרת לממשלת ישראל ולצה"ל לעשות את עבודתם נאמנה ותפקיד הרשויות המקומיות הוא להחזיר את השגרה והשקט ליישובים''.