לפיד בהפגנת יש עתיד
לפיד בהפגנת יש עתידצילום: אלעד גוטמן

עיתונאי "הארץ" תוקפים את יו"ר מפלגת ''יש עתיד'', ח"כ יאיר לפיד, שטען אתמול (חמישי) כי העיתון ירד מהפסים לאחר שפרסם מאמר של איש השמאל הקיצוני גדעון לוי שבו נכתב "חיילי צה"ל נקראים להרוג ילדים פלסטינים".

עורך "הארץ" אלוף בן צייץ בטוויטר בתגובה ללפיד, ''אז מה המניע למסע ההסתה של יאיר לפיד נגד 'הארץ'? חשפנו את השטחיות והחפיף של לפיד, בקומבינת הדוקטורט בבר-אילן וב'מלחמה בחרם' שהסתכמה בהודעת ווטסאפ.

''הדיקטטור מ'יש עתיד' רגיל לחבורת הכבשים הצייתניות באחו שלו ולא מסוגל לקבל ביקורת עניינית. חבל שכך מתנהל מועמד לראשות הממשלה. כעיתונאי ובעל טור לשעבר לפיד ידע שהטקסט שעליו הגיב היה מאמר חתום של גדעון לוי ולא מאמר מערכת בשם 'הארץ', אבל יותר קל להסית ולהצטייר כפטריוט".

בן הוסיף, "מזעזע שבעיני המועמד לראשות הממשלה, מנהיג המרכז, הציונות מתבטאת בסתימת פיות, הכפשת עיתונאים שעושים את עבודתם ועידוד לאיומים כלפיהם''.

העיתונאי אורי משגב פרסם פוסט חריף בפייסבוק עם פנייה אישית ללפיד, ''אני מתנצל שמתפרסמים אצלנו מאמרי דעה שמעצבנים אותך שבהם בעל הדעה כותב את דעתו האישית לחלוטין על ענייני דיומא, ללא צנזורה ובלי הכתבה מלמעלה. אני יודע שזה לא היה ככה ב'במחנה' שם חירפת את נפשך.

"אבל אתה חייב להירגע. קח אויר, תפריש איזו חלה, אתה משדר היסטריה. אתה בערך האחרון שיכול לייצג את חיילי ישראל. אם חייבים, תשאיר את זה לעפר שלח. ואתה כבר לא בפוזיציה של לקבוע מה ישראלי בעיניך. בחייאת".