ח"כ ג'מאל זחאלקה
ח"כ ג'מאל זחאלקהפלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה היום (שישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה שיבחן אם דבריו של ח"כ ג'מאל זחאלקה הם הסתה.

זחאלקה שכבר נמצא בהשעייה מדיוני הכנסת בשל מפגש עם משפחות מחבלים - אמר בראיון לעיתון "אל וואטן" כי "העליות של יהודים להר הבית הן הגורם לפרוץ האינתיפאדה השלישית, שהמשכה בגדה ובירושלים תלוי בהצטרפות הארגונים: האם הם יצטרפו למאבק העממי ויפעלו ברמת המולדת כולה, או שהם יותירו את המאבק בידי צעירים שיוצאים לפיגועי בודדים?".

זחאלקה ניסה להסביר שלא התכוון למאבק אלים.

בתגובה לדבריו של ח"כ זחאלקה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, "יש כל מיני גורמים קיצוניים שמפיצים שקרים לגבי מדיניותנו בהר הבית כדי לגרום למהומות, כדי להתסיס את השטח. אנחנו פועלים נגד המסיתים הללו ונגד גורמי ההסתה, אנחנו נעבה כוחות במקומות החיכוך, אנחנו נפעיל אמצעי הגנה נוספים. אנחנו גם מעבירים, מסרים לירדן, לרשות הפלסטינית ולכלל העולם הערבי". 

ח"כ נחמן שי, מהמחנה הציוני, אמר "הגיעה העת שח"כ זחאלקה ירפה מהר הבית. זהו מקום קדוש. במקום להתסיס, עדיף שיפעל להרגעת הרוחות. אסור שפוליטיקאי יהפוך את הר הבית לקרדום לחפור בו. מי שבאמת מעוניין בשקט, מוטב שיניח להר הבית".

עימות בעבר בין דן מרגלית לזאחלקה