אוהדי באר שבע. יחגגו אליפות?
אוהדי באר שבע. יחגגו אליפות?צילום: פלאש 90

עוד מחזור של כדורגל התקיים הערב (מוצאי שבת), וגם לאחריו עדיין אין זהות ברורה ומוחלטת לזכיה באליפות הליגה הבכירה. 

אם לא מספיקה התחרות הצמודה בצמרת טבלת ליגת העל שבכדורגל, אחרי מחזור משוגע הערב, עולה כי גם בתחתית הטבלה ישנו קרב צמוד ומותח בו כמעט כולן מועמדות לירידת ליגה בקרוב.

משחקי הערב החלו עם משחקה של הפועל חיפה, מי שסומנה כמועמדת הבכירה לרדת אל הליגה השניה עם סיום העונה. האדומים מחיפה פגשו הערב את מי שהבטיחה כבר את ירידתה בתום העונה, מכבי נתניה החלשה, וניצלו זאת בכדי לנצח בתוצאה 2:1, למרות משחק רע וחלש של שתי הקבוצות. 

יתירה מכך, האדומים עוד חזרו מפיגור של שער בדרך לניצחון החשוב על הנתנייתים, כשכל השערים נכבשו במהלך המחצית הראשונה. 

אחרי ניצחון הליגה החשוב בשבוע שעבר על הפועל עכו בתוצאה 2:3, משיגים האדומים ניצחון ליגה שני ברציפות, שמגיע בזמן כל כך קריטי. החיפאים עולים למעשה מעל הקו האדום כשבמאזנם 32 נקודות, והפועל עכו עם משחק חסר יורדת אל מתחת לקו האדום. 

הניצחון של חיפה מציב את כל יתר הקבוצות בתחתית הטבלה כמועמדות לירידה, כשגם הפועל ת"א עדיין נמצאת בסכנה אחרי שסיימה את משחקה הערב מול קריית שמונה בתיקו 1:1. אף קבוצה לא חסינה.

בזמן שבתחתית כולן יכולות למצוא את עצמן בליגה השניה, בצמרת המאבק הוא רק בין שתי קבוצות, מכבי ת"א והפועל באר שבע. אחרי שירדה בשבוע שעבר אל המקום השני, לאחר חודשים ארוכים בפסגה, הערב שבה הקבוצה מבירת הנגב אל המקום הראשון.

אמנם באר שבע שבה אל המקום הראשון באופן זמני, עד שתשחק האלופה מתל אביב את משחקה במסגרת המחזור הנוכחי, אך אלה יכולים להתעודד מהיכולת הגבוהה שאפיינה את המשחק, כששוב חזרו לכבוש ובצרורות.

האדומים התארחו באצטדיון בנתניה במשחק רדיוס מול בני סכנין, שנענשה בשל התפרעות אוהדיה במשחקה מול בית"ר ירושלים, והביסו ללא קושי את היריבה שמנגד.

נראה כי דווקא העובדה שאיבדו את המקום הראשון לטובת היריבה מכבי ת"א, היא שעזרה לאדומים לגבור ללא קושי על סכנין, שנמצאת בעצמה בתקופה טובה. היה זה משחקם הטוב ביותר של הבאר שבעים בפלייאוף העליון, וכעת הלחץ עובר לצד הצהוב של תל אביב. 

הפתיחה הייתה שייכת דווקא לסכנין שעלתה ראשונה ליתרון משער של פיראס מוגרבי בדקה ה-17, אך באר שבע השתלטה על המשחק והשוותה כעבור 2 דקות משער של אנתוני וואקמה, שכבש את השני שלו ושל באר שבע במשחק כעבור 8 דקות נוספות. 

מרגע זה סכנין לא יכלה עוד לאדומים מבאר שבע, ובסיום ניצחו אלה בתוצאה 4:1 וחזרו למקום הראשון בטבלת ליגת העל שבכדורגל. היכולת הזו של האדומים מהנגב, עשויה להספיק לאליפות. עכשיו הכל תלוי במכבים מתל אביב.

ה"מארחת" עוד עלתה ליתרון בדקה ה-17 משער של פיראס מוגרבי, אבל מאותו רגע, באר שבע שטפה את כר הדשא, בעוד וונדרסון, המגן השמאלי של סכנין, מספק משחק אימים. ג'ון אוגו השווה כבר אחרי שתי דקות, אנתוני וואקמה השלים מהפך מהיר (27) ולקראת הסיום, מאור בוזגלו (72) ו-וואקמה (78) חתמו את הניצחון החד צדדי. כעת, באר שבע תחזיק אצבעות למכבי חיפה, שתארח מחר את האלופה מתל אביב.