עצרת בכיכר רבין. ארכיון
עצרת בכיכר רבין. ארכיוןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אלפים צפויים להשתתף מחר (שלישי) בעצרת תמיכה בחייל היורה שתיערך בכיכר רבין בתל אביב.

על הבמה יופיעו בזה אחר זה אייל גולן, מושיק עפיה, דוד דאור, סאבלימינל ואמנים נוספים.

"המנהיגים שלנו צריכים לדעת מה הדעה שלנו. השיח הציבורי מאוד נשלט על ידי התקשורת והעם צריך לקום על הרגליים, אם לא בשביל קוטג' אז בשביל חיילי צה''ל שזה הבנים והאחים של כולנו, צריכים להילחם", אמר הבוקר סאבלימינל לגלי צה''ל.

סאבלימינל, ובשמו - קובי שמעוני, טען כי צה''ל צריך לשחרר את החייל והסביר מדוע אסור להענישו. ''הוא ראה מול העיניים איך מנסים לרצוח חבר שלו והוא הרג טרוריסט רוצח והחייל צריך לקבל מדליה".

לדבריו, המחבל שנורה למוות לא היה צריך להישאר בחיים. ''צריכים להרוג טרוריסטים חד משמעית. זה צריך להיות בחוק. מחבלים צריך להרוג. לקחו את הדמוקרטיה שלנו ועשו ממנה בדיחה, לקחו את הדם שלנו ועשו ממנו הפקר.

"כל האנטישמים בעולם מגנים על המרצחים ואנחנו בביקורת פנימית מתייפייפת, לא צריך את זה, חוכמת ההמונים צודקת יותר מהמנהיגים שלנו. ברגע שמחבל תוקף חייל עם סכין ומנסה להרוג, הוא צריך למות".

שמעוני קרא גם לשנות את החוק ואת הוראות הפתיחה באש. "אם הם לא מבינים את שפת הדמוקרטיה צריך כנראה לדבר בשפה מקומית כדי שיפסיקו עם הרצח הזה. צריך לתת כוח לחיילים ולא להגיע למצב שמחבל שוכב עם מעיל. אם הוא קפץ עם סכין כדי לרצוח - הוא צריך למות, כדור במוח ולא שום דבר אחר''.

אייל גולן
אייל גולןYaakov Lederman/Flash 90

אמש פנה ח״כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) לזמר אייל גולן בדרישה לבטל את הופעתו בעצרת התמיכה בחייל היורה. ״דרך ארוכה עבר אייל גולן מהזמר הרומנטיקן ששר 'צאי אל החלון', ועד לזמר שעומד על המרפסת יחד עם חברי הצל בהפגנה נגד הרמטכ"ל. אייל אל תהפוך מזמר לאומי לזמר לאומני", אמר מרגלית. 

"אני קורא לך אייל גולן לחזור בך מהופעה שמחלישה את צה"ל ופוגעת בשיקול הדעת הפיקודי", הוסיף חבר הכנסת. לצערי ראש הממשלה נתן את האות להמון לקבוע את הטון בפרשת החייל, ואייל גולן ממשיך את רוח נתניהו״.