אהדה פמיניסטית. ח"כ זחאלקה
אהדה פמיניסטית. ח"כ זחאלקהצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ח"כ ג'מאל זחאלקה מסיעת בל"ד כתב באחרונה מאמר בו קרא בין היתר לפנות אל התנועה הפמיניסטית בארה"ב בכדי לקבל תמיכה למאבק הפלשתיני.

בראיון אצל אראל סג"ל בגלי צה"ל ביום ראשון סיפר זחאלקה כי ניתח את נאומו של המועמד לנשיאות מהמפלגה הדמוקרטית בארה"ב, ברני סנדרס.

"כתבתי שאם הוא מבקר את ישראל אז סימן שהוא חושב שהקהל שלו אוהב את זה", הסביר. "ואז היום נחום ברנע – אני לא יודע אם הוא באמריקה – אומר, כשהוא [סנדרס] דיבר וביקר את מה שעשתה ישראל בעזה, הקהל מחא לו כפיים".

"אז סימן שישנה אהדה לעניין הצודק של העם הפלשתיני גם בציבור האמריקאי", המשיך בניתוחו. "ואני אומר – ככה כתבתי במאמר שלי -- שלציבור הזה צריך לפנות ולא כמו שעושה אבו מאזן והרש"פ, אתה יודע, מדברים בטרקלינים ובבתי מלון עם דיפלומטים וזה".

"העניין הפלשתיני הוא עניין צודק. מי שצדק חשוב לו יזדהה עם העניין הפלשתיני. ככה אנחנו נמצא אוזן קשבת בארגוני סטודנטים, בארגוני נוער, בתנועות פמיניסטיות ובארגונים שהם נאבקים למען צדק חברתי וצדק לכל", הסביר זחאלקה.

זחאלקה אמנם הבליע את אזכור הפמיניסטיות אחרי שהזכיר ארגוני סטודנטים ונוער אבל העובדה שארגוני הפמיניזם רבי ההשפעה בעולם נשלטים ע"י השמאל הקיצוני ידועה היטב לחברי הכנסת הערבים, שאף בחרו בוועדה לקידום מעמד האישה כוועדה שבראשה יעמדו בכנסת הנוכחית.