המשפחה הרחבה וצוות הפגיה
המשפחה הרחבה וצוות הפגיהצילום: נתנאל אייזיק, דוברות רמב"ם

אירוע משמח התרחש הבוקר בפגייה של ביה"ח "רות" לילדים שבבית החולים רמב"ם בחיפה.

שתי בנות מרביעיית התינוקות שנולדו בתחילת פברואר בבית החולים שוחררו לביתן.

מצבם של שני התינוקות האחרים, בן ובת, אשר יצאו מכלל סכנה, ממשיך להשתפר, והם מיועדים להשתחרר בשבועיים הקרובים, בהתאם לקצב התקדמותם.

רגע לפני יציאת ההורים מביה"ח, עם שניים מהתינוקות, הצטלמה המשפחה המורחבת עם הרביעייה והצוות המטפל.

כזכור, בתחילת פברואר נולדה בבית חולים "רות" לילדים שבקמפוס רמב"ם רביעייה לבני זוג לאוי וראנין סועד משפרעם. בזמן הלידה, אשר אירעה במהלך השבוע ה-27 להריונה של האם, נע משקלם של הפגים, 3 בנות ובן אחד, בין 550 ל- 900 גרם. האם הובהלה לניתוח קיסרי לאחר שאחת העובריות נכנסה למצוקה, ובסופו של ההליך הניתוחי הועברו כל ארבעת הפגים להמשך טיפול ביחידת טיפול נמרץ פגים, כשהם מונשמים.

הניתוח הנדיר הצריך סיוע של צוות רב תחומי ומתוגבר שכלל רופאי חדר לידה, מרדימים ומספר צוותים של הפגייה, אשר הוקפצו לרמב"ם מהבית, כדי להתמודד עם משימת הטיפול המיוחד, הנדרש ממספר פגים גדול שמגיע בבת אחת ליחידת טיפול נמרץ. 

פרופ' שרגא בלזר, מנהל הפגייה בביה"ח "רות", מסביר כי הסיכויים ללידת רביעייה באופן טבעי עומדים על 1:720,000 לידות. כאשר מדובר בהפריה מלאכותית, עולים הסיכויים לכך שהדבר יקרה, אך יחד עם זאת בשנים האחרונות ישנן פחות לידות של רביעיות בישראל, עקב דילול עוברים הנהוג במקרים כאלה. הפעם האחרונה שאירעה לידת רביעייה ברמב"ם היתה ב-1988.