פסטיבל אביב בלטרון
פסטיבל אביב בלטרוןצילום: תיאטרון ארנה פורת

פסטיבל "אביב אטרון", שיתקיים בפארק מיני ישראל שבלטרון,יכלול את מיטב ההצגות מבית תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער.

בכל יום  תתקיימנה שתי הצגות, ביניהם: מחסן השטוזים של דתיה, מבצע סבא, גלי, זהבה ושלושת הדובים, פסטיבל החיות, האוצר שאינו נגמר וחברים על הגשר, ומשלל סדנאות תיאטרון חווייתיות: תיאטרון רחוב הילדים לומדים כיצד מאלתרים ומציגים הצגה גם ללא במה. "המאפר" הופכים למאסטרים באיפור במה, מחסן התלבושות הסודי מתלבשים כמו כוכבי תיאטרון, קומדיה דל ארטה יוצרים מסיכה תיאטרלית.

מחסן השטוזים של דתיה

ברוכים הבאים למחסן השטוזים של המשוררת, הסופרת והמלחינה דתיה בן דור. במחסן השטוזים ממתינים לנו השטוזונים: שטוזה, שטוזית ושטוזי תפוזי, שילמדו שליח פיצה להמציא שטויות בחרוזים. השליח שהגיע רק כדי למסור פיצה לגברת בן דור, פוגש את סבתא מינה מבנימינה, את הילדה עם המטריה, את הצבעים שהתבלבלו, את השובבים שבמיטה ועוד שירים, מנגינות וסיפורים של דתיה המסתתרים בתוך ארגזי המחסן הקסום ומלא ההפתעות.

 מה קורה כאשר שליח הפיצה מגלה שהוא חייב לחזור מייד ומהר לחנות שלו? האם השטוזונים יאפשרו לו לעזוב את המחסן שלהם? ומה עוד יגלה על עצמו? ומה הוא הכי רוצה להיות? הצגת ילדים לגילאי 6-3

מבצע סבא

בחצר של סבא שרוליק שבמושב מתקבצים שלושת נכדיו בחופש הגדול ל"קייטנת סבא" (אלון ואחותו רקפת, ומעיין בן הדוד (אל הקייטנה מצטרפת גם תמר, בת השכנים שהוזמנה על ידי סבא. מצב הבית של סבא בכי רע, הוא ישן וסבא מאד עצוב מהעובדה שייאלץ להיפרד מהמקום שלו, מהבית שלו, שהוא כל כך קשור אליו. הילדים לא מוכנים להשלים עם רוע הגזירה ומחליטים לעזור לסבא בכל מחיר, ובדרכם לפתרון הם עוברים הרפתקה מותחת ומשעשעת, דרך שירי ארץ ישראל של הילדים, ומוכיחים לנו שילדים יכולים לשנות. הצגת ילדים לגילאי 9-5

גלי

 היא ילדה אופטימית, מלאת דמיון ואוהבת טבע. לקראת עלייתה לכיתה א' היא מאד מתרגשת ומשתפת בתחושותיה את חבריה הטובים: דני השכן, הברוש, הנחליאלי ובעלי החיים בגינה. יחד איתם יוצאת גלי למסע קסום, חלקו בדמיונה, בו היא מתמודדת עם המחשבות והפרפרים שבבטן לקראת מה שצפוי לה במקום החדש, בבית הספר. במהלכו גלי לומדת מחבריה את המשמעות של חריצות, דבקות במטרה, סבלנות ואמונה בעצמך. הצגה לילדים לגילאי 8-5.

האוצר שאינו נגמר

אח ואחות מקבלים מאביהם במתנה שטח אדמה. האדמה צחיחה ומוזנחת, אך האב מבטיח להם ש"באדמה חבוי אוצר". שני האחים מתחילים מיד לחפור ולהפוך בכל כוחם את האדמה אך אינם מוצאים כלום. כשהם מתלוננים בפני אביהם, האב מתעקש שהאוצר נמצא באדמה. בעוד האח מתייאש ומנסה לחפש קיצורי דרך כדי להשיג "אוצר" משלו במקום אחר, אחותו מתחילה להבין מהו בדיוק האוצר שאביהם התכוון אליו ברוב חכמתו. בסופו של דבר האחים מבינים שהאדמה עצמה היא האוצר, ושבעזרת התמדה, מסירות, עבודה קשה וכמובן אהבה - האדמה תעניק לנו עוד ועוד, כמו אוצר שאינו נגמר. הצגת ילדים לגילאי 8-5.

חברים על הגשר

הצגה על שני חברים הכי טובים בעולם. במשך היום הם עוזרים זה לזה בעבודה, ובערב שותים יחד כוס תה בחצר וצוחקים.יום אחד מתפתח ויכוח מאד גדול בגלל דבר מאד קטן, ושני החברים רבים ריב נוראי שבעקבותיו הם לא רוצים לדבר או אפילו לראות זה את זה לעולם. בדיוק אז מגיע לכפר נגר חביב וחכם ובזכותו הם לומדים בדרך מפתיעה שחברות היא הדבר הכי חשוב ולא שווה להרוס אותה בעד שום סיבה, גדולה או קטנה.הצגת ילדים לגילאי 7-4

זהבה ושלושת הדובים

זהבה רוצה להישאר קטנה, אבל היא לא ממש מצליחה, בייחוד כשנולד לה לא מזמן אח קטן. בוקר אחד, זהבה הסקרנית מגיעה במקרה לביתה של משפחת דובים בלב היער, ונכנסת פנימה. הדובים אינם בביתם, זהבה אוכלת את הדייסה של הדוב הקטן, ואחר כך גם נרדמת במיטתו. כשהדובים חוזרים ומגלים את זהבה ישנה, היא נבהלת ובורחת בריצה. במנוסתה היא שוכחת את הבובה שלה, שמעולם לא נפרדה ממנה. דובי הקטן, אשר יודע כמה הבובה תחסר לה, מחליט לצאת בעקבותיה של זהבה כדי להחזיר לה את הבובה. בסופו של המפגש ביניהם זהבה מגלה שאמנם יש לה את כל הסיבות לרצות להישאר קטנה, אך יש כח עצום וקסם גדול בלִגְדוֹל לקראת שלב חדש בחיים, השלב שבו היא... ילדה גדולה. הצגת ילדים לגילאי 6-3

פסטיבל החיות

תחרות כישרונות הגיעה לעיר והפרס המובטח למנצח – הפלגה באניית פאר. ארבעה חברים טובים: אריה, דוב, תנין ונחש מחליטים לגשת לתחרות. ציפור קטנה משתוקקת להצטרף אליהם, אבל הם לא מסכימים לצרף אותה ולועגים לה. 

הם צוחקים עליה שהיא קטנה מדי ופונים לחדר החזרות כדי להתאמן לקראת התחרות, אך עד מהרה הם מבינים שחסר להם

בלהקה דבר חיוני ביותר – זמר! האם זאת תהיה ההזדמנות הגדולה של הציפור? הצגה צבעונית, משעשעת ומרגשת המלמדת אותנו לשפוט אדם על פי כשרון ויכולת, ולא על פי גודל. לכל אחד יש כשרון ולא כדאי שנשפוט, או שישפטו אותנו, על סמך רושם ראשוני בלבד. הצגת ילדים לגילאי 3-7.