ח"כ ג'מאל זחאלקה
ח"כ ג'מאל זחאלקהפלאש 90

במכתב שנשלח למפקד אגף חקירות ומודיעין ניצב מני יצחקי, קוראים בארגון לביא, העוסק בנושאי זכויות אזרח ומנהל תקין, לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ ג'מאל זחאלקה ולהמליץ על העמדתו לדין בגין עבירה של הסתה לאלימות וטרור.

התלונה שהוגשה מגיעה על רקע התבטאויותיו של זחאלקה בעניין הר הבית והאינתיפאדה בימים האחרונים, אמירות שעוררו סערה ותגובות של אישי ציבור רבים ובראשם ראש הממשלה.

בראיון לאתר האינטרנט 'אל וואטן' התבטא זחאלקה במספר נושאים הקשורים לאינתיפאדה השניה והשלישית ולהר הבית ואמר בין השאר כי "באינתיפאדה השנייה הקרבנו 4,000 שהידים למען מסגד אל-אקצא. העם שלנו עומד על זכותו במסגד, ומגן עליו בכל כוחו. העם הפלסטיני הוא השומר של המסגד".

"העליות של היהודים הן הגורם לפרוץ האינתיפאדה השלישית, שהמשכה בגדה ובירושלים תלוי בהצטרפות הארגונים הפלסטיניים למאבק. השאלה היא אם הארגונים יצטרפו למאבק העממי ויפעלו ברמת המולדת כולה... יש לעצור בכל מחיר את עליית היהודים להר הבית ולהתגייס להגן על המקומות הקדושים".

בארגון לביא כתבו לניצב מני יצחקי כי "התבטאויות אלו, הקשרן ומטרתן ברורה, זחאלקה מזכיר את הקרבת ה'שהידים' (המחבלים) באינתיפאדה השניה וקורא לאירגוני הטרור לבצע אינתיפאדה שלישית".

"אמירות אלו אינן רק שערורייתיות אלא אף פליליות באשר הן פשע ועבירה על החוק, וכפי שנקבע בסעיף 144ד2(א-ב) לחוק העונשין, ומהוות עבירה של הסתה לאלימות וטרור".

ב'לביא' מדגישים כי דבריו של זחאלקה אינן חוסים בשום אופן תחת חסינות חברי הכנסת, משום שנאמרו בצורה מתוכננת ובמסגרת ריאיון מסודר, ולפיכך - בהתאם להוראות יועמ"ש הכנסת וחוק הכנסת - אינם חוסים תחת החסינות המוענקת לחברי הכנסת.

"דבריו אלו של זחאלקה הינם הסתה לגזענות בשל השתייכות למוצא לאומי אתני, וכן תמיכה במעשי טרור נגד יהודים בשם היותם יהודים, ועלולים להביא לידי שפיכות דמים משום שזחאלקה הינו נבחר ציבור ולדבריו ישנה משמעות בקרב קהל גדול", כתבו ב'לביא' לראש אגף החקירות. ''נבקש כי תנחה את היחידה המתאימה לחקור את ח"כ זחאלקה ולהמליץ על העמדתו לדין".