בשורות טובות. קינג
בשורות טובות. קינגחזקי עזרא

אריה קינג, חבר מועצת עיריית ירושלים ומחזיק תיק חירום וביטחון, קורא בערוץ 7, להכניס כוחות שיטור לשכונות הערביות בדרום ירושלים.

"הפיגוע אתמול לא היה להערכתי פיגוע של מפגע בודד אלא של התארגנות", מעריך קינג. "אני טוען מזה זמן שבדרום ירושלים ישנה התארגנות של טרור. אני לא בא להפחיד, אבל בירושלים פועל היום באין מפריע, ארגון חיזב אל-תחריר".

"זה ארגון שבדומה לדאע"ש פועל להקמת מדינה איסלאמית ללא נוכחות יהודית", מסביר קינג. "הם פועלים בהר הבית, בג'בל מוכבר וצור באהר, ולדעתי הם האחראים על הפיגוע אתמול".

קינג טוען שלא ייתכן שארגון שהוצא מחוץ לחוק בעולם ימשיך לפעול בירושלים באין מפריע, "חיזב אל-תחריר הוצא מחוץ לחוק בכמה מדינות באירופה, ורק בישראל הכל מותר. הם מפיצים פליירים, תולים מודעות בדרום ירושלים. הייתה כבר מחבלת שיצאה מג'בל מוכבר והרשויות דאגו להסתיר את זה. כולם מעדיפים לעצום עיניים ולומר שהכול בסדר בירושלים".

"עוד חודש וחצי מתחיל חודש הרמאדן", מזכיר קינג, "אני חושש שמה שהיה אתמול היה רק הפתיח. ג'בל מוכבר הפך להיות קן טרור גדול, ואין שוטרים. ההנחיה לעובדי העירייה היא לא להיכנס לשכונה כדי לאכוף את החוק. לא יעלה על הדעת שבירושלים עובדי בטחון ועירייה לא יכנסו לשכונות הערביות, צריכים להקים שם תחנות משטרה".

לדבריו רק לאחרונה חזרו המאבטחים לפעול באוטובוסים, "מערך האבטחה של האוטובוסים תוגבר, ומאבטחים בקווי התחבורה התחילו לפעול לפני כמה שבועות. אלו אמנם לא יהיו ההיקפיים הסופיים, יהיו הרבה יותר מאבטחים".

קינג מקווה שהחג יעבור בשלום, וסבור שאין סיבה להימנע מעלייה להר הבית, "כל יהודי שנפשו הבריאה חשקה לעלות להר ומרגיש כיסופים למקדש צריך להתייעץ עם רבותיו ולעלות. זה לא משנה אם זה בגלל יום הולדת או חתונה או שהוא סתם משתוקק להיות במקום הקרוב לקודש הקודשים. מאידך, אני לא חושב שצריכים לעשות כותרות. כשאני עולה להר הבית אני לא מסתיר את זה, אבל גם לא עושה כאן עניין פוליטי. אני מעדיף להקדיש את העלייה לתפילות".