דחפורי צה"ל חושפים את המנהרה
דחפורי צה"ל חושפים את המנהרהצילום: דובר צה"ל

שמעון אזולאי (קיש), רכז המשק של קיבוץ חולית, מקווה שאירועי השבועיים האחרונים מעידים על כך שצה"ל גילה את השיטה שמאפשרת לגלות את מנהרות התקיפה של חמאס.

"כבר 15 שנה שהמנהרות הם איום שמרחף מעלינו", מספר אזולאי, "היתה החטיפה של גלעד שליט,  והיציאה של 13 מחבלים בצוק איתן. אני שמח שהיום מצאו משהו, שכנראה יש שיטה טובה".

השגרה, כך מספר אזולאי, נמשכת. "המשכנו הבוקר בשגרת העבודה, ברפת, בשדות ובמטעים. העובדה שמערכת שלמה מנסה לאתר את המנהרות ועכשיו גם מצליחה מעודדת אותנו. אתה רואה את העבודה של הצבא, את ההשקעה והמאמצים האדירים לאתר. עד כה זה לא צלח ואתמול גילו את המנהרה. אני חושב שקצת שחררנו לחץ. אבל זה תמיד ירחף מעלינו".

לדבריו, חברי הקיבוץ אופטימיים, "המנהרה שנמצאה אתמול, היא קילומטר וחצי מהקיבוץ, 30 מטר מתחת לאדמה. קשה להגיד שאנחנו יכולים לשמוע קולות חפירה או משהו כזה. אבל העובדה שהמדינה משקיעה כל כך הרבה כספים, ושהצבא לוקח על עצמו את המשימה הזאת והנה יש תוצאות, זה מעודד אותנו".

"יש כאן תחושה שהושגה שליטה על המצב", מציין אזולאי, "כנראה משהו טוב מתחיל להתהוות כאן, טוב ליישובים ורע לחמאס".

אזולאי מדגיש כי על אף האיום, בקיבוץ חולית, ממשיכים לקלוט חברים חדשים, "אנחנו עובדים על תשתיות לחמישים יחידות דיור. כל הזמן מקבלים טלפונים, והתפוסה כרגע מלאה. את ליל הסדר נחגוג כרגיל. חלק יהיו בבתים וחלק ייסעו להורים. אנחנו מתכוונים להמשיך ליישב פה את הנגב, כי אנחנו חקלאים בנשמה, זה מה שאנחנו יודעים לעשות וזה מה שיהיה. נמשיך להכות שורשים כאן ולא נירתע משום איום".