יצחק הרצוג
יצחק הרצוגצילום: תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג משיב הבוקר (רביעי) לביקורת נגדו, בעקבות דבריו אמש לפיהם מפלגת העבודה צריכה לשנות תדמית ולהפסיק להיתפס כ"אוהבי ערבים".

"שמעתי שיש כמה שלא מרוצים מהגישה הציונית שלי", צייץ הרצוג בטוויטר. ''אם הם רוצים שיו"ר המחנה הציוני יעדיף אינטרסים של הפלסטינים, יש לי מסר בשבילם: שיחשבו מסלול מחדש''.

כאמור, הרצוג השתתף אתמול בכנס פעילים ולפי הדיווח ב"הארץ" אמר שם כי המפלגה צריכים לכשנע את הציבור ''שבידינו... היכולת לשנות את מצב המדינה מבלי להפקיר את ביטחון ישראל ומבלי לתת תחושה – שאני נתקל בה בפגישות אינספור של הציבור הישראלי – שאנחנו תמיד אוהבי ערבים.

''מסובך לאללה, אבל זה חלק מהעניין, זה חלק מהאתגר. אנחנו מפלגה שתמיד ידעה להיות מפלגת שלטון", אמר הרצוג בכנס.

דבריו של הרצוג עוררו את זעמו של חבר המפלגה, ח"כ זוהיר בהלול, אשר השווה את אמירתו של הרצוג לדבריו של ראש הממשלה נתניהו ביום הבחירות, "כנראה שבהשראת 'הערבים נוהרים לקלפיות', גם הרצוג מכין סיסמא עסיסית לקמפיין הבא שלו".

"להתנער מ-20% מהאוכלוסייה בצורה בוטה כל כך, להתחפש לימין רך שקורץ למתלהמים בכיכרות ולהילחץ מכל סקר תועה, ככה לא מייצרים אלטרנטיבה לשלטון", הוסיף בהלול.

לדבריו, "זוהי עוד התדרדרות מוסרית בלתי מובנת של מפלגת מורשתו של יצחק רבין, אני מגנה את דבריו של הרצוג ותובע התנצלות בשם החברה הערבית בישראל".