האם זהו ה'וו'ייז' הבא? אולי. אפליקציה חדשה מבקשת למצוא בעבורנו את המוסך הזול, היעיל והאיכותי עבור הרכב שלנו. בראיון לערוץ 7 מספרת סיגל עוז, מנכ"לית חברת 'גלגלים' העומדת מאחורי האפליקציה העושה בימים אלה את צעדיה הראשונים.
בראשית הדברים מציינת עוז כי במציאות כלכלית מורכבת כל אזרח משווה מחירים כמעט בכל תחום, ומסתבר שדווקא בתחום הרכב שעלויות אחזקתו גבוהות לא משווים. להערכתה הסיבה לכך היא תחושת חוסר הביטחון מול תחום שלא כל כך מבינים בו, וכדי להקל את ההתמודדות קיימת האפליקציה המדוברת.
אז איך זה עובד? נכנסים לאפליקציה, ממלאים את פרטי הרכב, את האזור בארץ בו אתם מעוניינים לקבל את השירות ובוחרים אחת מארבע אופציות: טיפולים תקופתיים, תיקונים לרכב, חלקי חילוף לרכב ואפילו תיקוני פח וצבע. הבקשה נשלחת אונליין למאות מוסכים בהליך של מכרז הפוך.
בתוך פרק זמן קצר, אותם מוסכים שולחים אל הלקוח המבקש, דרך האפליקציה, את הצעות המחיר שלהם. כל הצעת מחיר מלווה במפרט טיפול ותיקון ברור כמו אילו חלפים יוחלפו, מאיזה סוג, ואפילו עד איזה סוג שמן יוכנס למנוע.
בנוסף מקבל המבקש פירוט של שירותים נלווים כמו איסוף והשבת הרכב לבעליו וכמובן את המחיר. במקרים של בקשה להצעת מחיר לגבי חלפים, יתקבלו הצעות מחיר מספקי החלפים שכוללות את פרטיה ספק, סוג החלף ועלותו.
אל הלקוח המבקש יגיעו מספר הצעות מחיר לטיפול המבוקש וכל שנותר הוא להשוות מחירים ומפרטי טיפול ולצפות בחוות דעת קודמות של צרכנים על המוסכים מהם הגיעו ההצעות. בדרך זו מקבל בעל הרכב את כל המידע שנחוץ לו על מנת שיוכל לבחור במוסך הנכון ביותר עבורו ולהזמין אליו תור דרך האפליקציה, בקליק.
עוז מספרת כי החברה שאותה היא מנהלת נמצאת עד היום בקשר מול כאלף מוסכים ברחבי הארץ, כאשר המוסכים שמשתתפים בשירות האפליקציה הם מוסכים מורשים על ידי משרד התחבורה, "לא מוסכי מדרכה", כהגדרתה.
לדבריה המוסכים אינם רואים כנטל אלא כהזדמנות את הצבתו של מישהו מטעמם שיהיה אחראי על מענה לבקשות המגיעות דרך האפליקציה. זו עבורם הדרך לאסוף לקוחות חדשים, ומאחר ואינם רואים את ההצעות המקבילות שהגיעו אל הלקוח המבקש הם משגרים את ההצעה הטובה ביותר שיוכלו לשלוח.
ומה לגבי מצב שבו הלקוח אינו יודע להגדיר בדיוק את הבעיה ברכב? גם לכך יש פתרון בדמות אפשרות לתיאור הבעיה ומומחי המוסכים ישלחו חזרה הערכות והצעות. אמנם לעיתים כאשר הרכב מגיע למוסך מתברר שיש צורך בהחלפת פריטים משמעותית יותר כמו רפידות בלמים וכיו"ב, ואז ניתנת הערכת מחיר מעודכנת, אבל כאשר מדובר בטיפול שוטף וברוב מוחלט של המקרים מדובר במענה מוקדם שנותן שקיפות ונוחות הן למוסך והן ללקוח.
לקראת סוף הדברים מציינת סיגל עוז כי האפליקציה ניתנת חינם ללקוח והעלויות הן אך ורק עלויות המנוי של המוסכים. חברת 'גלגלים' עצמה אינה גוזרת קופון כלשהו. להערכתה אין מקבילה בעולם לאפליקציה שכזו, ובהחלט ייתכן והיא תפרוץ גם אל מעבר לים.
איך לא חשבו על זה קודם?
