יפו
יפוצילום: sther Rubyan/FLASH90

איתי גרנק, מנכ"ל ארגון זהות יהודית ומראשי הגרעין התורני ביפו, מסכם בערוץ 7 תשע שנות פעילות בגרעין התורני ביפו.

בפסח הקרוב יוצאים אנשי הגרעין בקמפיין שקורא לעוד משפחות להצטרף. "לא כל מקום נועד להיות כמו הגרעין התורני בלוד או בשדרות, לפעמים לחמישים משפחות יש יותר כח משמעותי משיש לאלף משפחות''.

לדבריו הכמות היא לא תמיד השאיפה, אלא התרומה וההשפעה היא המטרה. ''יש לנו כיום עשרה חבר'ה שהם רבני בתי כנסת ביפו, הם מנהיגים את הקהילות. יש לנו השפעה רחבה על הדת, הרווחה והחינוך. עכשיו אנחנו יוצאים בקמפיין לקליטת משפחות נוספות, המטרה היא לקבל דם צעיר ורענן ולהתרחב, זאת הציונות נוסח תשע"ו".

גרנק מתייחס ליחסים המורכבים עם האוכלוסייה הערבית ביפו, "בסך הכל רוב האוכלוסייה הערבית חיה בדו קיום עם האוכלוסייה היהודית ויש גם קשרי מסחר וכלכלה. אבל יש מיעוט, כמו לפני שבוע שזרקו בקבוק תבערה על אחד מבתי הכנסת. אך יפו בלי שום קשר היא מקום פשע, מדרג הפשע כאן הוא מהגדולים בגוש דן, זכיתי לראות כבר כמה פעמים התנקשויות ומטעני חבלה מתפוצצים, וזה במסגרת סכסוכים בין ערבים לערבים ויהודים ליהודים, היו בעבר צלבי קרס, תמיד יש פרחחים".

בפסח הקרוב ינהלו חברי הגרעין ליל סדר מרכזי לכל תושבי יפו, "הייתה לנו חלוקת סלי מזון, קמחא דפסחא ויש גם גמ"ח בגדים. במקביל בבתי הספר עשינו אפיית מצות לתלמידים. וגולת הכותרת - כמה מהמשפחות שיעבירו ליל סדר מרכזי למאות משפחות ביפו שאין להן איפה ואיך לעשות ליל סדר".