גטנט ורעייתו עמיטל
גטנט ורעייתו עמיטלצילום: מהאלבום המשפחתי

גטנט אסנקוו', עלה לישראל מאתיופיה בשנת 2002 וככזה הוא זכאי לסיוע כספי ברכישת דירה, אלא שלפני ימים אחדים התברר לו ממשרד השיכון וממשרד הקליטה כי לא יקבל את הסיוע המדובר רק משום שהוא נשוי לילידת הארץ.

בראיון ליומן ערוץ 7 סיפר אסקנוו' על ההפתעה המקוממת מאוד, כהגדרתו, שציפתה לו כאשר הגיש את הבקשה לקבלת הסיוע המדובר.

"שלחתי מכתב למשרד הבינוי ושיכון ולמשרד הקליטה ואמרו לנו שאנחנו לא זכאים כי אתה נולדת באתיופיה  וזה בסדר גמור, אבל אשתך נולדה בארץ והיא לא זכאית לזה", אומר אסקנוו' המציין כי תקנה זו אינה ייחודית לעולי אתיופיה אלא לכלל העולים החדשים, כל עוד אינם נשואים לבני זוג ילידי הארץ. "כל עולה חדש זכאי אבל אם מתחתן עם מישהי שהיא לא עולה חדשה אז הוא לא זכאי".

ההטבה המדוברת מעניקה לעולה החדש סכום כסף מסוים המסייע ברכישת דירה, ולמעשה מדבריו של אסקנוו' עולה כי הטבה זו מעודדת נישואים בין עולים חדשים לבין עצמם ומונעת התערות של העולים בחברה הישראלית.

פוסט שפרסם אסקנוו' היום (ראשון) ובו הוא מגולל בקצרה את הדברים הופך וויראלי. הוא עצמו, אגב, כמעט ואינו מודע לאופן בו מתקבלים הדברים.

מדוברות משרד הקליטה נמסר בתגובה לדברים כי אנשי המשרד ייצרו קשר עם אסקנוו' ויסייעו לו לקבל את הסיוע המדובר למרות המגבלה הקיימת. סיוע זה יתבצע על פי המנגנונים הקיימים במשרד.