אינטל ישראל מפטרת מאות עובדים
אינטל ישראל מפטרת מאות עובדיםIsrael news photo: Flash 90

אינטל ישראל החלה לפטר מאות עובדים בישראל.

אינטל ישראל מעסיקה 10,000 עובדים במספר אתרים בישראל ביניהם מרכזי הפיתוח של החברה בחיפה ופתח תקווה שם מועסקים כ-4,000 עובדים ועוד כ-6,000 עובדי ייצור במפעלי החברה בקרית גת וירושלים.

מנהלי הקבוצה לכל המועמדים לפרישה מוקדמת, פרישה מרצון ופיטורים. עובדי החברה המפוטרים והפורשים מרצון יזכו לשמונה משכורות מעבר לפיצויים המגיעים להם כחוק. 

מאינטל נמסר: "פרידה מעובדים מסורים היא תמיד קשה וכואבת, וכפי שנהגה תמיד - אינטל תעמוד לצד עובדיה ותגיש להם את מלוא הסיוע לקראת המשך דרכם המקצועית. המהלך הנוכחי נועד לזרז את המעבר של אינטל מחברה שמייצרת מחשבים לחברה שמניעה את הענן (cloud) ומיליארדי מכשירים חכמים ומחוברים.

כבר כיום אינטל אחראית לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות שמציבות אותה בחזית, ובכוונתה להגביר את ההשקעות כדי לצמוח בתחומי מרכזי המידע (Data Centers) הענן, מכשירים מחוברים, זכרונות, קישוריות ומעבדים שניתנים לתכנות. אנו מתכננים להשקיע בתחומים צומחים אלה כדי שנוכל להביא ערך מוסף משמעותי ללקוחותינו, ולאפשר לאינטל צמיחה מחודשת בטווח הרחוק. המחשבים האישיים הם עדיין מרכיב מרכזי באסטרטגיה של אינטל והבסיס שעליו נוכל להרחיב את מנועי הצמיחה הללו.

יחד עם זאת, ברור כי שוק המחשבים האישיים משתנה ולכן אנו מבצעים שינויים משמעותיים כעת, מעמדה של עוצמה, מסתכלים קדימה ובונים את אינטל לשנים הבאות".