הרמטכ"ל איזנקוט
הרמטכ"ל איזנקוטצילום: פלאש 90

עוזר הרמטכ"ל, אל"מ רונן מנליס, הגיב לפנייה ששיגר היום (שלישי) ח"כ בצלאל סמוטריץ' לרמטכ"ל גדי אייזנקוט, בעניין גיוסו של פרקליט אזרחי לניהול התביעה נגד אלאור אזרייה, החייל שירה למוות במחבל.

מנליס טען במכתב כי עורך הדין שגוייס לסייע בתיק, סא"ל נדב ויסמן, הוא איש מילואים ותיק של הפרקליטות הצבאית אשר ניהל תיקים רבים וחשובים בעבר במסגרת שירות מילואים בפרקליטות הצבאית, וגם במקרה זה יופעל רק במסגרת ימי מילואים.

עוד הוסיף מנליס כי קציני מילואים מגויסים דרך שגרה על ידי הפרקליטות הצבאית, הן לצורך ניהול תביעות והן במסגרת הסנגוריה לצורך הגנה על חיילים נאשמים.

מנליס הוסיף למכתבו עקיצה, לפיה ראה את המכתב במרשתת לפני שהגיע אליו באופן רשמי.

בתגובה לדברים כתב סמוטריץ' בטוויטר, "קשה ממש לברוח מהתחושה שבתביעה הצבאית הפכו את הסיפור לקרב אגו יצרי שבו חייבים לנצח ולהרשיע בכל מחיר ולכך לא קיבלנו תשובה".

סמוטריץ' הוסיף, "כשהצבא מגייס סנגורים טובים כדי להגן על חיילי צה"ל ומפקדיו זה נהדר. כשהוא מגייס תובעים כדי להילחם בהם זה עצוב מאוד".

מכתב עוזר הרמטכ"ל
מכתב עוזר הרמטכ"לצילום מסך

העיתון "ידיעות אחרונות" דיווח הבוקר כי בתביעה הצבאית החליטו לחזק את השורות ולהסתייע בעורך דין פרטי מהשורה הראשונה במשפטו של החייל.

לצורך כך גוייס איש מילואים של הפרקליטות הצבאית, עו"ד נדב וייסמן המשמש שותף בכיר במשרד עורכי הדין הגדול בארץ שיהיה התובע במשפט.

עו"ד וייסמן הוא סא"ל במילואים אשר שירת בפרקליטות הצבאית ושימש תובע במילואים בכמה תיקי דגל, בהם פרשת סמ"ר אסף וקסמן ז"ל שנהרג בהתהפכות נגמ"ש ופרשת לוחם דובדבן סמל רועי דרור ז"ל שמת מהתייבשות במהלך אימון.

בדיווח נאמר כי התביעה הצבאית זקוקה לתגבור כוחות משמעותי מול סוללת עורכי הדין המייצגים את החייל היורה - הכוללת בין היתר את סגן הפצ"ר לשעבר, אל"מ במיל' אילן כץ, עו"ד איל בסרגליק ועו"ד בני מלכה.