נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) מותח הבוקר (רביעי) ביקורת על ההחלטה להחזיר את גופת המחבל שביצע אמש פיגוע דריסה ליד דולב, בו נפצע חייל צה''ל באורח קשה ושני חיילים נוספים נפצעו קל.

"שחרור גופות מחבלים למשפחות הרוצחים היא שגיאה חמורה שמעודדת את הפיגוע הבא. כמו שאנחנו מתאמצים ובשעה טובה הורסים בתים של מחבלים – אנחנו צריכים למנוע פולחן קברים של מחבלים. אין שום סיבה לתת מתנה למשפחות רוצחים", דברי בנט בכניסתו לישיבת הממשלה.

יו"ר הבית היהודי הבטיח עוד כי הוא ומפלגתו ימשיכו להיאבק כדי למנוע את המשך החזרת הגופות. "זו עמדתי העקבית מאז ומתמיד ונמשיך להילחם עליה. כיום בתוך הקו הירוק זו המדיניות – לצערי בתוך יהודה ושומרון יש איזושהי תזזית בעניין הזה ואני מקווה שנוכל להחזיר את המדיניות לקדמותה".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס גם הוא להחלטה. "אני יכול לדבר רק על המדיניות של המשטרה בנושא הזה – היא לא השתנתה מעולם. אני חשבתי מלכתחילה שהיה נכון לפתוח מחדש את בית העלמין לחללי אויב שפעל לפני מספר שנים. משרד הביטחון התנגד לכך. מרגע שאין אפשרות להחזיק את הגופות לתמיד, או עד תום גל הטרור – המדיניות הננקטת על ידינו היא שמוחזרת גופה רק למשפחה שמוכנה לעמוד בדרישות משטרת ישראל – כלומר הלוויה מצומצמת, בשעות הלילה המאוחרות וחותמת ומפקידה ערבות".

לדבריו, "במגעים בנושא בין שר הביטחון לראש הממשלה אני מציע להפנות את השאלה אליהם. הפערים בעניין הזה בין עמדת הצבא לעמדת המשטרה ידועים לכל".

כזכור, אמש הבהירו בסביבת ראש הממשלה כי לאחר חג הפסח החליט נתניהו להעביר את הסמכות להחזרת גופות מחבלים לשרי הביטחון וביטחון הפנים ואכן יעלון הוא שאישר אמש את החזרת גופת המחבל למשפחתו.

גם יו"ר ''ישראל ביתנו'', ח"כ אביגדור ליברמן, תקף הבוקר בחריפות את ראש הממשלה נתניהו וקרא לו להתפטר בעקבות החזרת גופת המחבל.

לדברי ליברמן התנהלותו של ראש הממשלה מעודדת פיגועים. ''אם לא בשל כל שאר הסיבות שבגינן צריך נתניהו להתפטר מראשות הממשלה, הרי שרק התנהלותו השערורייתית בעניין החזרת גופות המחבלים מחייבת זאת באופן מיידי''.

''בזמן שחייל צה״ל נלחם על חייו בבית החולים לאחר פיגוע הדריסה אמש בדולב - גופת המחבל שביצע את הפיגוע כבר הוחזרה למשפחתו והתקבלה בקריאות עידוד ושמחה על הפיגוע על-ידי מאות מתושבי קלנדיה''.

ליברמן הזכיר כי הגופה הוחזרה לאחר שרק לפני שבועות ספורים הודיע נתניהו שישראל לא תעביר עוד את גופות המחבלים לפלסטינים.

''התנהלותו של נתניהו לא רק מבזה את הציבור אלא פוגעת קשות בהרתעה כלפי המחבלים בפוטנציה ומעודדת פיגועים. עליו להתפטר באופן מיידי'', הוסיף יו"ר מפלגת ''ישראל ביתנו''.