מחבלים
מחבליםפלאש 90

רון קרמן, אביה של טל קרמן הי"ד שנרצחה בפיגוע תופת בשנת 2003, מביע היום (רביעי) תמיהה על ההחלטה להחזיר את גופת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה סמוך ליישוב דולב.

"הפעם הם הגדישו את הסאה. המסוק עם הפצועים עוד לא נחת בבית החולים וכבר החזירו את הגופה", אומר קרמן בשיחה עם ערוץ 7.

"הבוקר כבר שמענו על כל התהלוכות והכבוד שעשו לגופת המחבל. האם ראש הממשלה לא ידע שהחזרת גופות הופכת להלוויות שהופכות לתהלוכות ומפגני כוח? נותנים כאן רוח גבית לטרור, אני ממש לא מבין מה החיפזון", הוא אומר.

קרמן גורס כי מדינת ישראל חייבת לשמור לעצמה קלפי מיקוח. "הבנתי שיש כאן 16 גופות של מחבלים שקבורים בבית הקברות לאויב. כאן במזרח התיכון הכול נתון למשא ומתן. החמאס או הפלשתינים לא מוכנים לתת עד היום שום שבב של מידע לגבי הישראלי שנמצא בעזה. אז אנחנו צריכים לנהוג באותו מטבע".

"זו מלחמת קיום ובשביל שנוכל לחגוג בשקט את יום עצמאות בלי חששות, ההנהגה צריכה לשנס מותניים ולהיות תקיפה. זה לא נראה טוב שראש הממשלה מגלגל אחריות לשר הביטחון, הוא נבחר כי הוא רצה להנהיג, אז הוא צריך להחליט", מבהיר האב השכול.

הוא גם מביע תקווה שהימים הבאים עד ליום העצמאות יעברו בשקט. "אנחנו נכנסים לתקופה קשה בשבילנו, ימי הזיכרון לשואה ולחללי צה"ל. אנחנו צריכים לזכור שאנחנו חיים בתוך ים סוער, פעם אנחנו למעלה פעם למטה. המלחמה הזאת לא התחילה עם הכרזת מדינת ישראל, זו מלחמה עתיקת יומין.

"לכן אנחנו צריכים להיות פחות צודקים ויותר חזקים ויש דברים שצריכים לשים כאן בצד, כמו חופש הביטוי, חופש הפרט ואיחוד משפחות של מחבלים. אין שום מקום להתנהגות כזאת במזרח התיכון".